Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?
From: "Mrzafka" <mrzafka@deszcz.com.pl>
Date: Tue, 4 Feb 2014 10:44:30 +0100
Użytkownik " 666" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lciv49$6rl$1@news.supermedia.pl...
Mam ups-y na wewnętrzne 24 volt (dwa aku 2x12V), parę sztuk, każde wydłużenie wymiany aku o powiedzmy rok mile widziane. Braków napięcia w instalacji 230V właściwie nie ma, ups-y muszą być z powodu pewnych wymagań "urzędowych".
Są sposoby na jak najdłuższe zachowanie jakości aku?

W domu mam Fideltronika 650 Pro, kupionego w 1997 roku.
Raz już wymieniałem w nim 2 akumulatory w 2007 roku na CSB.
10 lat. Jakie były oryginalne? Nie pamiętam.
Następna wymiana za kilka lat.

W każdym razie zabezpiecza mi zestaw TV-dekoder-kino domowe
i zestaw komputerowy.
Raz na miesiąc rozładowuję akumulatory do zera, aż zacznie UPS
piszczeć ciągłym sygnałem.
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl