Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Moment obrotowy zawiasów laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Moment obrotowy zawiasów laptopa
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Thu, 23 Jan 2014 18:07:49 -0600
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:1l0x4suqs62oz$.x8weeh2h116w.dlg@40tude.net...
Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są wyłamane
z pokrywy a jeden ma nawet ułamany "wąs". Sądzę że to nastąpiło dlatego że
za ciężko zaczęły chodzić. Z trudem je przekręcam w palcach. Czy ktoś zna
jakiś domowy sposób oceny czy zawias kręci się z właściwym momentem
obrotowym? Albo chociaż wie jaki moment (w kGm) jest poprawny?
Na dobitkę moje zawiasy obracają się z momentem zmiennym w funkcji kąta
obrotu. Ma tak być czy to  efekt zużycia?

Zawiasy same będą chodzić z dużymi oporami - zauważ, że gdy są
częścią całego ekranu działa na zawiasz dużo większa dźwignia niż
gdy operujesz tylko zawiasem. Podejrzewam że 20x przełożenie ?