Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Moment obrotowy zawiasów laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Moment obrotowy zawiasów laptopa
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Tue, 21 Jan 2014 11:01:20 +0100
Cześć
 Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są wyłamane
z pokrywy a jeden ma nawet ułamany "wąs". Sądzę że to nastąpiło dlatego że
za ciężko zaczęły chodzić. Z trudem je przekręcam w palcach. Czy ktoś zna
jakiś domowy sposób oceny czy zawias kręci się z właściwym momentem
obrotowym? Albo chociaż wie jaki moment (w kGm) jest poprawny?
Na dobitkę moje zawiasy obracają się z momentem zmiennym w funkcji kąta
obrotu. Ma tak być czy to  efekt zużycia?

--
Jacek