Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [OT] XP SP3 się nie aktualizuje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [OT] XP SP3 się nie aktualizuje
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 7 Jan 2014 10:36:07 +0100
Dnia 2014-01-03, o godz. 17:36:16
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał(a):

> Raczej nie przewiduję. Ale zapewne za parę lat mogą się pojawić
> problemy z obsługą nowego sprzętu. Producenci mogą nie robić sterów.

Nowego sprzętu to już teraz potrafią XP nie obsługiwać. Choć w drugą
stronę też bywa ciekawie - niedawno znajomy musiał pożegnać się z
2-letnią drukarką termosublimacyjną do zdjęć (niestety nie pamiętam
modelu ani producenta) gdy okazało się że nir ma ona wsparcia w win8 a
producent nie przewiduje sterowników. Tyle że sprzęt to sprawa raczej
producenta sprzętu i jego sterowników a nie MS. Podobnie jak
oprogramowanie które będzie wymagać do pracy wyższej wersji Windows.

Większym problemem jest brak łatania dziur jakie pojawiają się w
systemie. I tu może to być bolesne. XP raczej jest tam gdzie nowego
oprogramowania rzadko się używa ale warto nawet dla starego mieć
bezpieczny system. Gdy zostanie wyłączony system Windows Update dla
XP problem pojawi się przy reinstalacji systemu z konieczności - nie
będzie można dociągnąć nawet starych poprawek.

Podobne problemy przerabiałem parę lat temu wraz z końcem wsparcia dla
Win2000.

Zdrówko