Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czas na Blu Ray

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czas na Blu Ray
From: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>
Date: Tue, 05 Nov 2013 20:23:31 +0100
Kiedyś dawno, dawno temu, jak kupiłem nagrywarkę CD 8x Yamaha (nie DVD!)
za ok. 1000 zł (sam teraz nie mogę w to uwierzyć, w życiu bym teraz nie
dał tyle za żadną nagrywarkę...) zrobiłem sobie prosty test zarysowań.
Tarłem płytą we wszystkie strony o brudną z kurzu podłogę aż była pełna
rys, umyłem ją dokładnie i włożyłem do napędu. Ku mojemu zaskoczeniu
czytnik nie zauważył żadnego błędu. :)
A oni każą wycierać czystą szmatką po promieniu, a nie naokoło. ;)

A u mnie była kiedyś nagrywarka (o ile dobrze pamiętam - Teac, czyli też nie byle co), która w pewnym momencie zaczęła psuć płytki - waliła soczewką i zostawiała okrągłą rysę. Na to żadna korekcja błędów nie pomagała. Ponieważ kosztowała co prawda nie 1000 zł, ale także całkiem pokaźną kwotę, naprawiłem ją poprzez przyklejenie kawałka żyletki do wózka z laserem, co ograniczyło wychylenie soczewki do góry.

Piotr