Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki soft archiwizujÄ…cy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki soft archiwizujÄ…cy?
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 22 Oct 2013 00:17:38 +0200
Dziękując za komentarze i podpowiedzi, chciałbym prosić jeszcze raz tych,
którzy polecali jakieś programy, aby skrobnęli słówko o tym, czy są one
dostępne w polskiej wersji językowej, jaki jest orientacyjny koszt, tudzież
garść informacji technicznych - o ile im wolny czas pozwoli ;)

Skomentuję też kilka wypowiedzi uczestników - tak "zusamen do kupy"  -  coby
nie mnożyć postów.

"Kamikazee" napisał w news:l3vl3j$bpg$1@node1.news.atman.pl...

: Do przyrostowej automatycznej
: archiwizacji to Cobian Backup, do wypalania DVD to
: CDBurnerXP

Cobian? CDBurnerXP? Lepszy od Nerona? Napisz jeszcze słówko o nich!

"Szymon von Ulezalka" napisał w
ead38593-c470-4f5d-96e9-2211a797de5f@googlegroups.com">news:ead38593-c470-4f5d-96e9-2211a797de5f@googlegroups.com ...
: (...)
: co do softu:
 http://www.dobreprogramy.pl/Archiwizacja-danych,Programy,Windows,223.html

Jeśli się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi - koniecznie!) witryna owa
prowadzi dość bandycką politykę. Do oferowanego oprogramowania (cudzego! -
choć właściciel praw autorskich pozwala go rozpowszechniać - uwaga!  -
bezpłatnie!)  witryna "dobreprogramy" dołącza jakieś wredne "ciasteczka"
które potrafią nieźle nakaszanić, a i wqrwić niewąsko.

: natomiast naprawde wazne dane dobrze jest miec w sieci-
: skydrive, dropbox, google dysk.

Nnno, jakoś nie mam przekonania do "chmury" - choć niby żadnych tajnych
tajności nie posiadam. Ale nigdy nie uwierzę, iż do takiego dropbox'a nikt
włamać się nie może, choćby po to, aby z czystej złośliwości wykorzystać
jakieÅ› dane...

Użytkownik "Boogie" napisał w
news:l42m9m$vco$1@news.task.gda.pl ...
: (...)
: Proponuje Allways Sync&Go - nie sluzy backupowi a synchronizacji jednak
: przy ustaleniu jednokierunkowosci sprawdza sie doskonale a dodatkowo
: jest portable.
:

Chwytam co 2 słowo. Co to jest w tym przypadku "jednokierunkowość", czym się
różni synchronizacja od backup'a, i dlaczego program powinien być "portale"?

Użytkownik "m" <m...m@gmail.com> napisał w
news:5264ea52$0$2148$65785112@news.neostrada.pl ...
: (...)
:
: Dlatego, że jakbym miał archiwizować na DVD, to nie robiłbym nic innego
: jak wkładał i wyjmował płytki.
:

Danych do archiwizacji produkuję tyle co kot napłakał, jeden krążek
"rewritable" starczy mi na parę tygodni, chyba że coś mi się odmieni. Nie są
to jakieś dane, z których utratą wiązałby się wieeelki uszczerbek finansowy,
ale... byłbym jednak niepocieszony!

Zasadniczym problemem jest to, że są one porozsiewane w różnych miejscach,
chciałbym coby program za mnie już zapamiętywał co-gdzie-jest, sprawdzał,
czy zmienił się w którymś z tak zapamiętanych lokalizacji atrybut
"archiwizacyjny", robił kopie, a w razie zniszczenia pliku - przywracał (z
najnowszej kopii), i to (co ważne!)  dokładnie w tej samej ścieżce dostępu
co była onegdaj, a nie "gdzie bądź"...

: Poza tym, taki drobny szczegół że najbliższy napęd DVD jest u sąsiada.

No tak, zupełnie jak w tym dowcipie z Napoleonem, i burmistrzem małego
miasteczka:
"Ależ cesarzu, strzelalibyśmy, ale nie mieliśmy armat..." ;)

Użytkownik "marfi" napisał w
news:5263ba00$0$2285$65785112@news.neostrada.pl ...
: (...)
:  Masz Nero? No pewnie i NeroBackItUp?
:

Nnno tak, nie sprawdziłem zawartości  _własnego_  dysku, a szperam w necie
;)

Ale... nigdy nie korzystałem z NeroBackItUp, nie wiedziałem że można nim
cosik po-archiwizować. Dzięki, sprawdzę!

Użytkownik "robot" napisał w
:
: Wszyscy jak zwykle  polecajÄ… cobian backup bo jest najbardziej znany.
: Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.
: Ja polecam SyncBackSE.

A jakieś szczegóły?

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w
news:52651927$0$2286$65785112@news.neostrada.pl ...
: (...)
: (...) na DVD jako kopie przyrostowe wykonywane przez Nero.
:

A jak Nerona nakłonić do robienia kopii przyrostowych - a już najlepiej na
krążku  "rewritable" ? Bo próbowałem, ale jakoś bezskutecznie...

Ktoś tam jeszcze pisał o "statystycznej" niezawodności RAID5 (czym to się
nieopatrznie już wykasowałem. Jednak skomentuję ową niezawodność:

Najlepszy RAID-1000  nic a nic nie pomoże, jeśli w system dupnie naprawdę
sprytny wirus. Notabene przez wirusy straciłem kilkakrotnie nie tylko cenne
dla mnie dane, ale i całą zawartość Outlooka, wszelkie moje ustawienia
spersonalizowane, zakładki i historię w przeglądarce.

No ale to dłuższy temat (a w zasadzie nawet dwa), więc pewnie innym razem.