Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ESXi 5.5

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ESXi 5.5
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Fri, 11 Oct 2013 22:34:19 +0100
On 11/10/2013 20:16, BartekK wrote:

Wlasnie chodzi o domowy Lab, do testow, itp...
Oczywiscie jakis maly serwer www, z php i mysql na pewno bedzie.
Druga opcja, ktora mi zasugerowano to jak juz wspomnialem, WMWare
Workstation, na Windowsie, na tym dopiero EXSi i na tym siec wirtualna.
Wazne jest zeby na tym EXSi mozna bylo odpalis 64bitowe systemy
serwerowe (Windows 2012 i inne w przyszlosci).
Nie wiem po co taka kombinacja? Raczej nie ma najmniejszych szans, by
zadziałało ci wtedy VM direct path IO i bezpośredni dostęp do hardware -
będzie tylko wirutalizowany.

Czy na takiej pietrowej maszynie ta siec bedzie chodzila na tyle plynnie
ze bedzie mozna z tego korzystac do nauki testow?
Zdefiniuj "nauka" i "testy". To wszystko co mi przychodzi do głowy, co
można w ramach nauki i testów zapodawać - to odpalisz nawet na 100x
biedniejszym sprzęcie, nie wiem po co taka kombinacja. A kwestia dostępu do
konkretnego sprzętu hardwarowego przez virualkę - to kwestia konkretnego
(bardzo specyficznego) zastosowania, np w moim przypadku taki miałem -
jedna z wirtualkek będąca softowym rejestratorem video cctv, i mająca
dostęp do hardwarowej karty przechwytywania video. Nie wiem jakie sobie
zastosowania wyobrażasz i co chcesz robić tak specyficznego, by się musieć
dostawać do hardware z poziomu wirtualki

W manualu VMWare jest 'minimal requirements' dla uruchomienia jako guest 64bitowego serwera windows 'passthrough'. No wiec jak jest, uruchomiles na swoim EXSi Windows 2008 64bit? To jest kluczowe pytanie, za kilka lat wszystko bedzie na 64 bit.

Powiem ci co ja robiłem na ESXi 5.0 i na czym:
- HP Microserver NL36 - to zawiera procesorek AMD 1.3GHz (1.4?) dual-core
x64 - wydajność coś w okolicy intelowego ATOMa, czyli kalkulator. 8GB ddr3
ramu, zwykłe dyski sata, zero raid-u bo jedyny obecny to softwarowy, a tego
esxi nie obsługiwał. Dodatkowo karta ethernet intel pro/1000pt (dual
gigabit) plus INTEL PRO 1000VT (quad gigabit) - razem 7 portów 1Gbit na
pokładzie.
- ESXi 5.0 (nie chce mi się upgradować) i na tym postawione:
- router na prostym linuksie (dwa porty hardwarowe sieciówek przypięte do
niego), robiący za separacje od internetu i sieci lokalnej
- serwer domeny na Window 2010/2012 server + 5 "stacji roboczych" na
różnych windowsach xp,7,7x64 + Ubuntu (wszystko wirtalne na tym HP),
chodzących razem, by sprawdzić różne sprawy zgodności i migracji itp.
- serwer NAS na freenas (dwa dyski 2TB dla niego wydzielone i osobna
sieciówka)
- serwer http+mysql jako zewnetrzny serwer sql dla programu ksiegowego na 3
komputerach fizycznych.

I te wszystkie wirtualki sobie chodzą żywo, równocześnie, w tym małym
pudełeczku, i gdy sobie większość z nich idluje (bo nie testuje na nich
równoczesnego ogromnego obciążenia, tylko np możliwość migracji
profilów/użytkowników między systemami), to realne transfery do/z/wewnątrz
bez problemu osiągają 30-60MB/s po ethernetach fizycznych, i więcej po
wirtualnym wewnętrznym w esxi ! Na każdym z wirtualnych windowsów pracuję
pulpitem zdalnym (rdp), i każdy z nich jest na tyle "normalnie działający"
że da się przeglądać internet, pracować, nawet coś na youtube puścić (byle
nie fullscreen) - i chodzi zdalnie normalnie, bez cięcia się. Przypominam,
że tam siedzi procesor 2x 1.4GHz jak w netbooku i "tylko" 8GB ramu.

Podejrzewam ze bedzie to ciche i da sie z tym spac w jednym pokoju? ;)
Zapomnij. Chyba że sobie walniesz całą flaszkę przed snem.

Ma to byc komputer do wszystkiego na pewno bede kompresowal video, duze pliki H.264 HD, wiadomo ze to wolalbym nie robic przez wirtualny system dlatego m. in. przydala by sie silna maszyna i VM Ware workstation pracujace na boku mialoby sens. A co najwazniejsze, nie chialbym zeby przez male niedopatrzenia plyta glowna lub inny komponent okazal sie po roku do wymiany. Szukam teraz jakiegos sklepu on-line ktory zlozy odpowiedni zestaw zwlaszcza plyta glowna powinna wspierac wirtualizacje (vt-x) ale w kolo tylko komputery dla graczy.

Pozdrawiam