Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ESXi 5.5

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ESXi 5.5
From: BartekK <sibi@drut.org>
Date: Fri, 11 Oct 2013 21:16:42 +0200
W dniu 2013-10-11 20:28, 2late pisze:
Wlasnie chodzi o domowy Lab, do testow, itp...
Oczywiscie jakis maly serwer www, z php i mysql na pewno bedzie.
Druga opcja, ktora mi zasugerowano to jak juz wspomnialem, WMWare
Workstation, na Windowsie, na tym dopiero EXSi i na tym siec wirtualna.
Wazne jest zeby na tym EXSi mozna bylo odpalis 64bitowe systemy
serwerowe (Windows 2012 i inne w przyszlosci).
Nie wiem po co taka kombinacja? Raczej nie ma najmniejszych szans, by zadziałało ci wtedy VM direct path IO i bezpośredni dostęp do hardware - będzie tylko wirutalizowany.

Czy na takiej pietrowej maszynie ta siec bedzie chodzila na tyle plynnie
ze bedzie mozna z tego korzystac do nauki testow?
Zdefiniuj "nauka" i "testy". To wszystko co mi przychodzi do głowy, co można w ramach nauki i testów zapodawać - to odpalisz nawet na 100x biedniejszym sprzęcie, nie wiem po co taka kombinacja. A kwestia dostępu do konkretnego sprzętu hardwarowego przez virualkę - to kwestia konkretnego (bardzo specyficznego) zastosowania, np w moim przypadku taki miałem - jedna z wirtualkek będąca softowym rejestratorem video cctv, i mająca dostęp do hardwarowej karty przechwytywania video. Nie wiem jakie sobie zastosowania wyobrażasz i co chcesz robić tak specyficznego, by się musieć dostawać do hardware z poziomu wirtualki

Powiem ci co ja robiłem na ESXi 5.0 i na czym:
- HP Microserver NL36 - to zawiera procesorek AMD 1.3GHz (1.4?) dual-core x64 - wydajność coś w okolicy intelowego ATOMa, czyli kalkulator. 8GB ddr3 ramu, zwykłe dyski sata, zero raid-u bo jedyny obecny to softwarowy, a tego esxi nie obsługiwał. Dodatkowo karta ethernet intel pro/1000pt (dual gigabit) plus INTEL PRO 1000VT (quad gigabit) - razem 7 portów 1Gbit na pokładzie.
- ESXi 5.0 (nie chce mi się upgradować) i na tym postawione:
- router na prostym linuksie (dwa porty hardwarowe sieciówek przypięte do niego), robiący za separacje od internetu i sieci lokalnej - serwer domeny na Window 2010/2012 server + 5 "stacji roboczych" na różnych windowsach xp,7,7x64 + Ubuntu (wszystko wirtalne na tym HP), chodzących razem, by sprawdzić różne sprawy zgodności i migracji itp. - serwer NAS na freenas (dwa dyski 2TB dla niego wydzielone i osobna sieciówka) - serwer http+mysql jako zewnetrzny serwer sql dla programu ksiegowego na 3 komputerach fizycznych.

I te wszystkie wirtualki sobie chodzą żywo, równocześnie, w tym małym pudełeczku, i gdy sobie większość z nich idluje (bo nie testuje na nich równoczesnego ogromnego obciążenia, tylko np możliwość migracji profilów/użytkowników między systemami), to realne transfery do/z/wewnątrz bez problemu osiągają 30-60MB/s po ethernetach fizycznych, i więcej po wirtualnym wewnętrznym w esxi ! Na każdym z wirtualnych windowsów pracuję pulpitem zdalnym (rdp), i każdy z nich jest na tyle "normalnie działający" że da się przeglądać internet, pracować, nawet coś na youtube puścić (byle nie fullscreen) - i chodzi zdalnie normalnie, bez cięcia się. Przypominam, że tam siedzi procesor 2x 1.4GHz jak w netbooku i "tylko" 8GB ramu.

Podejrzewam ze bedzie to ciche i da sie z tym spac w jednym pokoju? ;)
Zapomnij. Chyba że sobie walniesz całą flaszkę przed snem.