Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zestaw do oceny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zestaw do oceny
From: Raffaello <in.poland@or.something.else.ch>
Date: Fri, 27 Sep 2013 12:04:35 +0200
user@domain.invalid wrote:

> No to zmieniłem nieco, na podstawie waszych opinii i mojego pogrzebania
> jeszcze w necie. Okazało się, że ten i7 jest dużo wydajniejszy od i5
> przy tym samym TDP i warto dopłacić. Płytę wziąłem jednak intela z uwagi
> na opinie co do serwisu, no i... MB intel + CPU intel wydaje się być
> lepszym rozwiązaniem a jeszcze 30zł zostaje w kieszeni. Co do obudowy
> też były wątpliwości, ale tam gdzie chcę zakupić nie było fractal
> design, a ten Zalman ma dobry ponoć stosunek jakości do ceny.
>
> - Procesor Intel Core i7-4770S 8M Cache, do 3.90 GHz
> - Płyta główna Intel BLKDQ87PG
> [...]

Ciągle mało pamięci RAM. uwierz mi, że od kiedy zmieniłem posiadane 8 GB na 16
- praktycznie nie mam żadnych problemów i jestem w stanie wirtualizować 2
maszyny: Windows 2012 Server i sporego Debiana jednocześnie i chodzą oba
jednocześnie bardzo przyzwoicie. Pamiętaj też, że dzisiaj wirtualizujesz sobie
prostego Linuksa, ale za moment przyjdzie postawić jakiegoś Tomcata i co
wtedy? W robocie miałem taką sytuację, że 4 GB zwirtualizowane nie wystarczało
i trzeba było (na szczęście na porządnym sprzęcie, właśnie z 16 GB pamięci)
uruchamiać wirtualkę na minimum 6, aby Java miała jak operować.
Wiem, że teraz pamięć jest droższa ze względu na pożar, którego pewnie nie
było w fabryce Hynix'a ;), ale pomyśl o tym w niedalekiej przyszłości.