Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS domowy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS domowy
From: Poldek <noczelny@gazeta.pl>
Date: Tue, 24 Sep 2013 15:47:43 +0200
BQB wrote:
W dniu 2013-09-17 15:06, Mr. Misio pisze:
Użytkownik ZS napisał:
W dniu 2013-09-17 09:04, 2late pisze:
k juz cos kopiuje po sieci, to przez interface www zyxela z pominieciem
windows. To sie jednak nazywa media serwer i jako taki po steamingu
chodzi dobrze.
  To jak wrzucasz film to jaką prędkością idzie? Widzę że tam 1000Mbit
karta więc teoretycznie max dysku powinno iść

jak pamietam dobrze, to u mnie 10-12 MB/s leci, a wlasciwie lecialo, gdy
kiedys jeszcze patrzylem na cyferki, potem zapomnialem, bo ogolnie to
smiga. Chyba, ze cos pomylilem. Teraz nie mam jak sprawdzic. Moge
pozniej.

Aby szybko szło, to trzeba przez FTP wysyłać, a nie kopiować przez
windows przez udział sieciowy.

Normalne kopiowanie "przeciągnij i upuść" z Windows, czy też innego OS daje na prawdziwym NASie (czyli np. Netgear ReadyNAS) praktycznie taką samą szybkość kopiowania, jak FTP. Przykładowo ReadyNAS Duo v2 odczyt - niektórzy chwalą się, że uzyskują 94 MB (megabajtów) na sekundę. 60 MB/sek. daje bez łaski. Wyższe modele ReadyNASa dają jeszcze więcej i także bardzo szybki zapis. Mój stary, leciwy ReadyNAS Duo V1 (ten z procesorem SPARC 266 MHz) daje odczyt 34 MB/sek. przy kopiowaniu "przeciągnij i upuść" do Windows.