Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS domowy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS domowy
From: Oli <OlisadebeF@aol.com>
Date: Tue, 17 Sep 2013 18:13:12 +0200
Serdecznie dziękuję wszystkim którzy zechcieli odpowiedzieć na mój post.

Propozycja, Mr.Misio i 2late, Zyxel NAS 310 jest bardzo tania i dużo może. Na obecnie moje potrzeby to w sam raz. Ale sprzętu nie wymienia się co roku, a sprzęt dziś kupiony po roku, dwóch lub trzech jest przestarzały. Jak kupowało się HD 250 GB to ja kupiłem 500 GB i oczywiście aktualnie jest za mało, jak kupowało się 2 GB RAMu ja kupiłem 8 GB i też już jest za mało. Projektowany NAS ma także służyć jeszcze niedokładnie sprecyzowanej rozbudowie systemu komputerowemu. Na początku będzie służył głównie do backupów. A propos,jakie używacie programy do backupu?

Dziękuję Chris za porównanie Synology i QNAP ( że obydwa dobre). Ze źródeł 'szeptanej propagandy' mam tez pozytywną opinię o QNAPie TS-210. Mnie osobiście podoba się TS-212. Jeżeli więc nie pojawi się jakaś niespodziewana okoliczność to do końca września sfinalizuję zakup tego NASa

Andrzej W. i Chris zwrócili uwagę na zawodność Segate ST (a w internecie też pojawiają się negatywne opinie o tych HD). Wprawdzie QNAP na swoje stronie poleca Seagate jako kompatibilny z TS-212 ale nie oznacza to, że są wytrzymałe. Wybiorę więc 2TB WD RED WD20EFRX, który jest polecany przez QNAPa oraz w kilku innych miejscach.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam

--
 Oli