Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Asus GeForceGT640

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Asus GeForceGT640
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 18 Jul 2013 03:30:24 +0200
Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:31:29 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

> W tym samym takcie przesyła się tę samą szerokość słowa. Równolegle. Wprost
> proporcjonalnie. Pamięć jest prostym chipem.
>
> Róznica w samych DDR (3 cyz 5) też, ale ja już nie ogarniam

Chyba nie do końca, ale niech mnie ktoś bardziej techniczny poprawi. W
każdym razie - AFAIR - przepustowość pamięci DDR w stosunku do tzw.
klasycznych SDRAM wzrosła dwukrotnie. Zmieniła się szerokość szyny danych?
Nie. Dane są przesyłane na rosnącym i opadającym zboczu sygnału - odmiennie
od SDRAM, gdzie dane transmitowane były tylko na rosnącym zboczu sygnału.

Dla rzeczywistej przepustowości podsystemu pamięci trzeba brać pod uwagę
- rodzaj stosowanych pamięci
- taktowanie pamięci
- szerokość szyny danych

Teoretycznie, odpowiednio wysoko taktowane GDDR3 przy 256-bitowej szynie
danych są w stanie mieć tą samą wydajność, co niżej taktowane GDDR5 przy
szynie danych o szerokości 128-bitów. Teoretycznie, gdyż wchodzą tu już
ograniczenia technologiczne. Podobnie, jak teoretycznie możemy zakładać, że
SDRAM z rzeczywistym taktowaniem 200 MHz miałyby tą samą przepustowość co
DDR przy rzeczywistych 100MHz.

Jeżeli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi. :)

[ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na       ]
[ świecie.                                                 (Homer Simpson) ]