Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Sterownik do skanera pilnie potrzebny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Sterownik do skanera pilnie potrzebny
From: "Zocha" <user@computer.com>
Date: Sat, 22 Jun 2013 20:43:21 +0200
powinno pomóc :)
http://forum.pclab.pl/topic/829574-Microtek-ScanMaker-4800-pod-Win7-64bit/

Tę radę znalazłam już wcześniej, ale niestety okazała się nieskuteczna.
Wszystko idzie zgodnie z opisem do momentu wyboru sterownika ręcznie.
Na liście pod Win 7 po prostu Microtek nie występuje na liście producentów.

Ja mam Windows 7 Home Premium 64 bit PL i działa pod nim Skaner Microteka ScanMaker 3800 na sterowniku ScanWizard 5 v6.30.
Ale nie wszystkie programy graficzne potrafią uruchomić skanowanie!
Na szczęście darmowa przeglądarka XnView radzi sobie bez problemu
z odpaleniem programu do skanownia.

Bardo dziękuję.

Właśnie ściągnęłam ScanWizard 5 w wersjach 6.30 i 6.32 ze strony Microtek
dla Win XP. To są ostatnie dostępne.
Poprzednie próby robiłam z wersją z płytki dołączonej do skanera, czyli
ScanWizard 5 v.5.75.

Wg opisu wpierw powinnam zainstalować sterowniki, a potem uruchomić
Startup w trybie zgodności z Win XP SP2.

Ściągnięte ScanWizard 5 v. 6.30 jest w postaci .exe, który się rozpakowuje
tworząc 4 foldery Disk1, Disk2, Disk3 i Disk4. Disk2, Disk3 i Disk 4 zawierają pliki .cab natomiast Disk 1 zawiera różne pliki, z tym, że nie wiem, które z nich są sterownikami. Może system sam sobie je znajdzie gdy podam ścieżkę (jest tam
plik MTKLABA.INF).
W przypadku wersji 6.32 jest podobnie, z tym, że są tylko 3 foldery, a pierwszy
z nich, czyli Disk1 1 zawiera jeszcze podfoldery Vista i XP (oraz m.in. plik
MTKLABA.INF taki sam jak wersji 6.30). Ta wersja ScanWizard 5 po
rozpakowaniu sama się uruchamia

A Ty w jakiej postaci miałeś ScanWizard 5 v.6.30 do swojego skanera
i co kolejno robiłeś?
W wersji Home chyba nie można użyć trybu zgodności z Win XP, więc jak
sobie z tym poradziłeś?

W tej chwili nie mam dostępu do tego nowego komputera. Sprawdzę powyższą
metodę gdy tylko będę mogła.

Pozdrawiam
Zocha