Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2TB za 299zł

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2TB za 299zł
From: "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
Date: Sat, 22 Jun 2013 20:35:37 +0200
Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c496ed$0$13482$c3e8da3$dd9697d2@news.astraweb.com...
mala firma, ktora zajmuje sie nazwijmy to ogolnie pojetym dziennikarstwem. to moze byc dowolna firma, ktorej praca opiera sie na redakcji tych samych plikow.
ktos ma temat. osoba, ktora go rozpoczyna jest poza firma.
zbiera dane, linki, screen graby, cytaty, skany, zdjecia.
pisze szkic tematu. tym tematem bedzie zajmowac sie w sumie 4-5 osob. zbierajac dodatkowe dane, wywiady, ich transkrypty, tworzac statystyki, rysunki, piszac glowny tekst artykulu itp. mimo, ze ludzie sie znaja od lat, to jest ich pierwszy projekt w tej firmie, w nowej przestrzeni/budynku. nie ma administoratora. oczywiscie wszystkie maja adresy mailowe. czesc z tych bedacych poza firma, ma dostep do internetu jedynie przez kafejke internetowa. firma ma zwykly, ale w klasie biznesowej internet, polaczanie od providera kablowego z dynamicznym IP. ich wyjscie do internetu i organizacja LAN to prosty modem/router z wifi AP dostarczonym przez firme providerska i laptopy. sieciowa drukarka i skaner.
osoby zewnętrzne, sa rozrzucone po calym swiecie.
efektem dzialalnosci firmy jest publikacja artykulow w formie blogu.

jak chcesz, to mozesz w tym momencie (ale nie pozniej) zaproponowac jakies zmiany w organizacji tego projektu, ale akurat ten, jest z zycia wziety.

Po pierwsze taka sytuacja nigdy nie miała i nie będzie miała miejsca.
Piszą razem jakiś tekst i nie ma redaktora naczelnego? Naciągane.
Po drugie - jeden z nich korzysta z kafejki internetowej? W XXI wieku? Wiesz ile wyniosą go opłaty za taki dostęp?
Internet mobilny jest wszędzie. W większości przypadków za darmo.
Żeby nie było - tydzień temu przenosiła się firma w której pracuje. Przeniesienie serwerów, spięcie wszystkiego razem itp. zajęło godzinę. Nie wzywaliśmy informatyka, bo każdy z nas ma IQ większe od musztardy.
Dynamiczny IP problemem? Litości....

zadanie:
podaj mi sposob w jaki ty bys zaprojektowal latwa, bezpieczna, bezkolizyjna wspolprace miedzy tymi wszystkimi osobami, bez angazowania dodatkowych osob, sprzetu i srodkow finansowych. lacznie z jednoczesna mozliwoscia edycji plikow tekstowego/arkuszy kalkulacyjnych/prezentacji przy uzyciu swojego FTP+telnet(SSH) od poczatku do konca, bez modyfikacji (poza tym na co sie zgodnimy wyzej) tej sytuacji, bez wybierania jednych elementow, a odrzucaniu innych, a ja, czytajac to, bede zrywal boki ze smiechu, a jak ochlone, to i opisze ci caly taki etap, z uzyciem chmury, moze nawet w jednym złożonym zdaniu.

Serwer VPN jest postawiony. Wystarczy się połączyć i edytować plik. Office obsługuje edycję pliku przez kilka osób w tym samym czasie (współtworzenie).
Żeby się połączyć wystarczy kliknąć connect. Faktycznie trudne...

dasz rade, czy jednak wolisz swoja metode wydzierania elementow, z calosci i tworzenia sztucznych ewentualnie jednostkowych sytuacji jak ta z drukarka drukujaca do FTP? abo widzenia sprawy wylacznie z perspektywy wlasnego ogrodka i piszac, "a bo ja to robie to tak". twoja dyskwalifikacja argumentu o dynamicznie przydzielanym IP, bo piszesz, "Kto normalny używa neozdrady" delikatnie tutaj przemilcze.

Co to za problem skonfigurować DDNS? Nawet małpa potrafi.
Załóżmy, że musisz dla architekta wysłać plik, który zajmuje 6 GiB. Chmura tyle pomieści (za darmo) w jednym pliku? Załóżmy, że gdy twój klient pobiera plik na chwile zerwie połączenie (ISP daje ciała). Chmura obsługuje wznawianie? Już pomijam czas wrzucania na amerykańskie serwery. Na serwer biamanu zajęło mi 11 min (plik 6,5GiB). Załóżmy, że do skończenia projektu musisz mieć pliki od kilkunastu osób. Każdy ma swój login i hasło. Wrzucają pliki, a cron tworzy odpowiednie foldery (zgodnei z osobami) do katalogu projektu i kopiuje pliki. Nikt nie widzi innych ludzi plików. Twoja chmurka to potrafi? W ciągu jednego dnia rzuty potrafią się zmienić 10 razy. Skrzynka pocztowa by tyle nie pomieściła.

Tylko nie mów, że VPN w firmach to egzotyka. Wczoraj drukowałem tak na papierze 1117mm. Nawet w domu mam VPN (nie chcę udostępniać światu drukarki i swoich danych).