Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila
From: Yerine Ictimai <yerine.ictimai@gmail.com>
Date: Sun, 16 Jun 2013 06:08:10 -0700 (PDT)
Serdeczne dzieki za jakze wartosciowy post!

On Jun 16, 9:25 am, wozniak grzegorz <gr...@wp.pl> wrote:
> W laptopie mam:
> Model Family:     Western Digital Scorpio Blue Serial ATA family
> Device Model:     WDC WD1600BEVS-08RST2

Ten moj to:
 Model=WDC WD5000LPVT-00G33T0, FwRev=01.01A01, SerialNo=< tego nie
powiem ;) >
 Config={ HardSect NotMFM HdSw>15uSec SpinMotCtl Fixed DTR>5Mbs
FmtGapReq }
 RawCHS=16383/16/63, TrkSize=0, SectSize=0, ECCbytes=0
 BuffType=unknown, BuffSize=8192kB, MaxMultSect=16, MultSect=off
 CurCHS=16383/16/63, CurSects=16514064, LBA=yes, LBAsects=976773168
 IORDY=on/off, tPIO={min:120,w/IORDY:120}, tDMA={min:120,rec:120}
 PIO modes:  pio0 pio3 pio4
 DMA modes:  mdma0 mdma1 mdma2
 UDMA modes: udma0 udma1 udma2 udma3 udma4 udma5 *udma6
 AdvancedPM=yes: unknown setting WriteCache=enabled
 Drive conforms to: Unspecified:  ATA/ATAPI-1,2,3,4,5,6,7

> Który nonstop parkował głowice,

poweidz prosze co to znaczy "parkowal glowice" - czy to znaczy to samo
co, ze "co chwila sie wylaczal"
czy moze, ze "co chwila zpowalnial talerze"?

Ten moj po prostu po trzech sekundach idle sie wylaczal, talerze STOP!
Tak mial defoltowo zaraz po wyjeciu nowiutkiego z opakowania.

program wdidle3 /S 90 sprawil, ze sie JUZ nie wylacza lecz nadal
spowalnia talerze po trzech sekundach

> próbowałem zarówno wyłaczania APM spod hdparm

jak puszcze:  hdparm -B 255 /dev/sda
to pracuje stabilnie i ciagle
jak jednak:     hdparm -B 222 -S 18 /dev/sda
to co dwie sekundy slychac takie "pykniecia" - to pewnie to miales na
mysli piszac "parkowanie glowic"?

> jak i wdidle3 z paramtrem /S (ten nawet chyba nie
> ustawiał tego parametru tylko się wykładał),

to ten moj jednak przechowuje ten parametr, po reboot do DOS program
wdidle3 pokazuje nadal te zmodyfikowana wartosc

> głowice jak parkowały tak
> parkowały wydajać denerwujący dźwięk.

tak, w tym moim dysku pomaga tylko hdparm -B 255 ...

> Obecnie ilość parkowaniań wynosi:
> 193 Load_Cycle_Count        0x0032   001   001   000    Old_age
> Always       -       980310

ten moj, kupiony miesiac temu ma teraz:
193 Load_Cycle_Count        0x0032   145   145   000    Old_age
Always       -       166420

> I nie zmienia się dzięki:
> ---cut here---
ten Twoj skrypt pewne sie przyda jeszcze nieraz, lecz chyba jak dziala
w moim dysku:
 hdparm -B 255 ...
to nie musze juz stososwac Twojego skryptu?

Tak przy okazji prosze wyjasnij co dokladnie robi ten skrypt?
Sorki ale jeszcze nie mam takiej oglady linuksowej ;)

> Skrypt powoduje oczywiście co sekundę mignięcie diody pracy dysku, ale jest
> to mniej denerwujące niż ciągłe "pykanie" głowic.

Tak, ale czy to tylko kwestia "NERWOW" czy istotnie ma to jakis wplyw
na trwalosc dysku czy inne konkrety?
Jezeli bowiem to nie ma znaczenia na trwalosc dysku to mnie to
osobiscie nie przeszkadza...
Tym bardziej, jezeli oszczedza to energie (co przy pracy na baterii
pewnie ma znaczenie?)

Prosze, odpowiedz na te pytania - zarowno w odniesieniu do spraw:
1.) WYLACZANIA sie dysku po trzech sekundach
2.) SPOWALNIANIA talerzy po trzech sekundach
3.) parkowania glowic co sekunde

serdeczne dzieki z gory!