Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila
From: Yerine Ictimai <yerine.ictimai@gmail.com>
Date: Sat, 15 Jun 2013 10:34:26 -0700 (PDT)
> To samo chyba mozna zrobic przy pomocy linuksowego "hdparm -S 6 /dev/
> sda", czyz nie?
> i tak samo ow parametr obowiazuje jedynie do momentu reboot.

Oj, przeprasza, teraz dopiero dotarlo do mnie to co w tym zdaniu:
"Readers looking to disable fast spin-down times on notebook drives
such as the 750GB Scorpio Blue should know that while it stopped the
excessive load cycles, the drive still spun down after a few seconds
of idle activity."

Tak, ten moj hdd to chyba Scorpio Blue...
i jak się dokładniej przysłuchuje to jednak stwerdzam, ze dysk sie nie
zatrzymuje teraz calkowicie lecz rzeczywiscie spowalnia...

Ojej, alez skomplikowana maszyneria te dyski WD!!!

Tak w ogole... TO SPOWOLNIANIE to wplywa na trwalosc dysku?