Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila
From: wozniak grzegorz <grzes@wp.pl>
Date: Sun, 16 Jun 2013 09:25:38 +0200
Yerine Ictimai wrote:

> To niestety nic nie daje, i to po dokladnym zastosowaniu w/g
> wskazowek. Programik ten startowany z DOS i aplikowany z opcjami np. /
> S30 pokazuje, ze owszem i zmienil timer na wartosc = 30 sekund, ale po
> ponownym boot dalej sie wylacza po 3-ch sekundach (tak jak ma
> defoltowo). Tak wiec ustawienie trwa do czasu kolejnego boot.
>
> To samo chyba mozna zrobic przy pomocy linuksowego "hdparm -S 6 /dev/
> sda", czyz nie?
> i tak samo ow parametr obowiazuje jedynie do momentu reboot.
>
> Przepraszam, ale WTF??????!!!

W laptopie mam:
Model Family:     Western Digital Scorpio Blue Serial ATA family
Device Model:     WDC WD1600BEVS-08RST2

Który nonstop parkował głowice, próbowałem zarówno wyłaczania
APM spod hdparm jak i wdidle3 z paramtrem /S (ten nawet chyba nie
ustawiał tego parametru tylko się wykładał),  głowice jak parkowały tak
parkowały wydajać denerwujący dźwięk.
Obecnie ilość parkowaniań wynosi:
193 Load_Cycle_Count        0x0032   001   001   000    Old_age
Always       -       980310

I nie zmienia się dzięki:
---cut here---
#!/bin/bash
cd /tmp/
max_size=`sfdisk -s /dev/sda`
[ ! -d "anty_idle" ] && mkdir "anty_idle"
cd "anty_idle"
file=$(head -c 100 /dev/urandom |tr -cd '[:alnum:]')
while true ; do
        start=$RANDOM
        for (( ;  $start <= $max_size  ; start=$((start+RANDOM))  )) ; do
                dd if=/dev/sda of=$file bs=512 count=1 skip=$start
2> /dev/null
                sleep 1
       done
       echo "Finished FOR"
done
--- cut here---

odpalonym w rc.local:
/root/anty_idle &

Skrypt powoduje oczywiście co sekundę mignięcie diody pracy dysku, ale jest
to mniej denerwujące niż ciągłe "pykanie" głowic.

--
Pozdrawiam
Grzegorz Woźniak