Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki free anty-vir polecacie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki free anty-vir polecacie?
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Thu, 13 Jun 2013 14:19:29 +0000 (UTC)
Michal <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com> wrote:

> Ostatnim razem normalnego wirusa zdarzyło mi się na własnym komputerze
> złapać jeszcze w czasach MS-DOS i wymiany danych na dyskietkach 5,25",
> czyli gdy o rezydentnej ochronie mowy nie było.

Obecnie najlepiej jest używać określenia malware. Nie ma obecnie
typowych wirusów choć są rodziny malware z funkcją infekcji plików.
Najbardziej znane przykłady i zarazem najbliższe dawnym typowym wirusom
to Sality i Virut.

> A z raportów o malware czasem zdarza się zobaczyć ostrzeżenia o
> szkodliwym kodzie java scritp nawet w niektórych sklepach internetowych.

Taki kod javascript nawet nie musi być na konkretnej stronie. Często
może być w reklamie serwowanej na wielu stronach. Dlatego tak ważne jest
korzystanie z połatanej zarówno przeglądarki, jak i połatanych pluginów,
które może ona uruchomić.

> Inne źródło to np: popularne kiedyś trainery do gier

Oraz wszelkiego rodzaju cracki, a także autostart w pendriwach na
niepołatanych XP i Viście.

--
Piotr Borkowski