Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] drukarka przez WiFi z PC - JAK ???

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
From: " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh>
Date: Thu, 16 May 2013 17:53:39 +0200
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Stjopa Itenetowy
naskrobał(a):

> To nie da się BEZ rutera? Jeszcze jeden klamot? Po prostu, chcę dwa
> laptopy BEZPOŚREDNIO łączyć z drukarką przez WiFi - nie da się?

Da się. Uruchamiasz drukarke, ona tworzy sobie jakąś sieć, ty ją na lapku
wyszukujesz i podłączasz się jak do drukarki. Drukujesz i juz. Inna sprawa
jeśli chodzi o dostępność takiej drukarki.
Może nie z Canonem, ale podobnie miała działać drukarka Lexmarka.
Konfiguracja przebiegała standardowo przy pomocy kabelka USB, drukarka
konfigurowała się i połączenie z kompem i pierwsze drukowanie na nią szło
bez zastrzeżeń. Problemy zaczynały się po restarcie kompa lub drukarki.
Urządzenia potrafiły gubić się, nie synchronizowały, zrywały sesję w
trakcie przesyłania dokumentu do druku. Zaznaczę że do obsługi drukarki w
kompie była zainstalowana specjalnie do tego karta sieci WiFi. Łącze do
internetu komp miał po kabelku do routera.
Żadne resetowanie ustawień i ponowna konfiguracja nie pomagały.
Rozwiązaniem okazało się postawienie routera z WiFi i przydzielenie
drukarce stałego IP i takie skonfigurowanie w kompie żeby szukał drukarki
zawsze z tym samym adresem IP. Od tamtej pory zapomniałem że miałem kłopoty
z drukarką a klient zadowolony drukuje sobie co mu tylko dusza zparagnie,
drogo bo drogo ale drukuje :)
--
...::: WISKOLER :::...
Misie powróciły do domu.