Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Szkodliwość drukarek laserowych?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Szkodliwość drukarek laserowych?
From: Netx <nospam@chip.pl>
Date: Mon, 06 May 2013 22:00:01 +0200
Kusi mnie zakup do domu drukarki laserowej np. polecanej kilka wątków obok kolorowej Brother 3040CN. Za zakupem przemawia lepsza trwałość wydruków niż z atramentówki którą mam (odporność na wilgoć - atrament się rozmazuje łatwo) oraz pewnie niższe koszty eksploatacji laserówki. Jednak nie wiem czy drukarka laserowa nie jest bardziej szkodliwa dla zdrowia? Np. w punkcie xero obok domu zawsze unosi się taki charakterystyczny zapach - nie wiem czy to drobinki tonera czy coś innego? W pracy jak miałem laserówkę w pokoju też czasem czułem taki charakterystyczny zapach. Czy współczesne drukarki laserowe są w jakiś sposób lepsze pod tym względem niż starsze modele? Konkretnie jak pisałem rozważam Brother 3040CN lub ewentualnie jakiś droższy model Brothera jeśli miałby duplex i WiFi.