Re: Dobry zasilacz

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 08 Apr 2013 22:46:47 GMT

On 2013-04-07, Marek <precz_at_spamowi.com> wrote:
> Na tym w艂a艣nie r贸偶nica polega. Czy prawid艂owo zestrojonym sprz臋cie nie
> b臋dzie takiego efektu. Przy kilkuset watach wcale nie jest du偶o
> g艂o艣niej. 2x wi臋cej wat贸w to zaledwie 3dB g艂o艣niej. Po drugie - prawie

Po pierwsze: jakto nie jest?!
Po drugie: taki z Ciebie audiofil, a nie rozumiesz czym jest moc
a czym nat臋偶enie d藕wi臋ku...

Mieszkam w 64m2. Z do艣wiadczenia wiem, 偶e rozkr臋cone na maxa
komputerowe g艂o艣niki s艂ycha膰 dobrze w kuchni za dwiema 艣cianami.
Oczywi艣cie brzmi膮 fatalnie, ale m贸wimy o mocy (a do rozm贸w w radio
starcza).

Z do艣wiadczenia te偶 wiem, 偶e rozkr臋cone 2x60W 3 metry od g艂owy
powoduje odczuwalne drganie r贸偶nych organ贸w. Je艣li kolumny nie stoj膮
w jakiej艣 hali lub na zewn膮trz, to nie wiem, po co komu wi臋cej.

Oczywi艣cie mo偶emy za艂o偶y膰, 偶e g艂o艣nik najlepiej brzmi w 20% mocy,
wi臋c - je艣li ju偶 masz ogromn膮 potrzeb臋 s艂uchania muzyki g艂o艣no - lepiej
jest kupi膰 kolumn臋 300W i skr臋ci膰 j膮 do tej 1/5. Nie zmienia to faktu,
偶e b臋dzie ci膮gn臋艂a 50 a nie 300 Wat贸w. I to samo tyczy si臋 wszelkich
ko艅c贸wek mocy, wzmacniaczy itp. Energia nie znika. Albo masz w domu
non stop koncert albo zestaw elektrycznych farelek i chodzisz ca艂y
rok w majtkach.

> bas贸w. Pewnie dlatego g艂owa Ci臋 rozbola艂a. Przy 60W nie jeste艣 w stanie
> odtworzy膰 dynamiki jaka jest np. w operze. Jednak偶e w operze g艂owa by

Nie zaimponujesz mi ani tekstami o basach ani o operze. Jak mam ochot臋
na oper臋, to id臋 do opery. Dzi臋ki temu m.in. wiem, 偶e tam nikomu
g艂o艣nik贸w nad g艂ow膮 nie stawiaj膮 i 偶e muzyka jest stosunkowo cicho
- w ka偶dym razie da si臋 dosy膰 swobodnie rozmawia膰 (co cz臋艣膰 buractwa
uskutecznia :/).

> Zapewne nigdy nie bada艂e艣 charakterystyki przenoszenia swoich g艂o艣nik贸w,

Chyba by艂em zbyt zaj臋ty s艂uchaniem muzyki. Podkre艣lam: muzyki, a nie
d藕wi臋k贸w, charakterystyki przenoszenia itp. No ale to naprawd臋 nie jest
miejsce na flame'a o audiofilach, wi臋c ja si臋 wci膮gn膮膰 nie dam. Jestem
na to za stary i za powa偶ny :).

pozdrawiam,
Kosu