Re: Dobry zasilacz

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 08 Apr 2013 22:54:32 GMT

On 2013-04-08, Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com> wrote:
> Bajki i legendy nt. zestawu muzycznego mamy już omówione.

Ale wrócą jak pozłacany bumerang.

> Teraz karta graficzna - pokaż mi kartę, która w IDLE pobiera te 112W.
> Współczesne karty, nawet mocne pokoju R7970 czy GTX670 w IDLE biorą
> typowo kilkanaście W, starsze najmniej energooszczędne karty z dużą

Magia ostatniej generacji. Wcześniej żarły więcej (w czasach, które
szczęśliwie "przezimowałem" na intelowej zintegrowanej :)). Biorąc
pod uwagę jakieś OC -> przegrzanie -> nadwyrężoną elektronikę karty...
120W jest w zasięgu :).

No i drobna uwaga. Źle ustawiony soft może spowodować, że komp
nie przechodzi do idle i grzeje. Sytuacja znana mi dobrze z CPU,
bo jak ktoś sobie robi "super lekkiego linuxa", to może zapomnieć
o cpufrequtils i będzie "load" całą dobę :D. Na pewno na GPU też
da się to zrobić (tym bardziej, że nawet jak ktoś o wszystko dba,
to sterowniki potrafią robić na linuxach problemy).

pozdrawiam,
Kosu