Re: Norton Ghost a dysk USB

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sat, 30 Mar 2013 04:51:56 +0100

W dniu 2013-03-30 01:18, 2late pisze:
> [...]
Nie powinno być problemów.

Toż to prehistoria. Mam tego Ghost 7.x (plik exe pod DOS około 1 MB)
dołączony jako OEM do mobo Epoxa, ale ta wersja nadaje się do starych
komputerów nie potrafiących wystartować z USB - wtedy sprawę ratuje
FreeDOS i ten plik.

> Nie mam zadnego z powyzszych.

A nie masz przypadkiem dysku Samsunga? Bo samsung udostępnia dla swoich
klientów Ghosta we współczesnej wersji 15 (instalka pod Windows i ISO
płyty bootowalnej):

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/magician/downloads.html

No Ghost 2003 to rzeczywiscie stary jest, ale to głównie dla "koneserów"
- do nowych komputerów używa się nowszych wersji.
Jak dla mnie główną wadą Ghosta jest cena jeślibyś nie masz go
zbundlowanego ze sprzętem (na szczęście często jest dołączony)
i chciałbyś go kupić osobno.

> Jakie alternatywy polecasz? (do uzytku prywatnego)

EaseUS Todo Backup 5.x Free - darmowy i niezły - jako jeden z niewielu
potrafi odtworzyć backup na dyskach soft-raid z SB na Mobo jeśli stworzy
się Windows PE (obraz jest zawarty w droższych komercyjnych wersjach
TodoBackup, ale jeśli pobierzesz darmowy pakiet do budowania środowiska
PE ze stron Microsoftu i poświęcisz 1-2h na zbudowanie środowiska
bootowalnego dla Twojego sprzętu przy odrobinie wiedzy jesteś w stanie
za darmo i oczywiście nie naruszając żadnych licencji sam zbudować
środowisko WinPE dla wystartowania backupu (ważne przy odtwarzaniu na
SoftRAID). Oczyuwiscie jeśli nie masz soft-RAIDa nie musisz się o to
martwioć - bootowalne środowisko dla EaseUS TodoBackup
oparte na linuksie (50 MB) dołączone jest nawet do darmowych wersji tego
pakietu.
Bez problemu robi backup na dysk w obudowie USB, po sieci czy nawet do
chmury Dropboxa itp. jak masz szybkie Å‚Ä…cze - sprawdzone w praktyce na
codzień i jeszcze mnie nie zawiódł, choć mógłby mieć trochę lepszy
algorytm kompresji. Bardzo fajną opcją jest możliwość podmontowania
takiego backupu jako wirtualnego dysku do którego masz dostęp za pomocą
zewnętrzych narzędzi - filemanagerów typu Total Commander itp.

http://www.todo-backup.com/

--
/MB