Re: Rejestracja obrazu z wielu kamer usb

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue, 26 Mar 2013 23:17:13 +0100

W dniu 2013-03-26 22:04, ToMasz pisze:

> dzięki Panowie za wskazówki. monitoring cctv to ja mam, i właśnie chcę
> go zastąpić. co z tego ze aper+4 kamery działają stabilnie od 2 lat bez
> resteu, jak gdy potrzeba to nic nie widać? Znaczy na samym podglądzie na
> zywo - jeszcze jeszcze, ale żeby z tego zrobić użytek dowodowy na
> Policji - zapomnij.
To znaczy że zapewne masz ustawione (lub ten rejestrator inaczej nie
umie) żeby wyświetlał np PAL w rozdzielczości D1 (4CIF), a zapisywał (w
dodatku z dużą kompresją) tylko CIF czyli 352 × 288 - to faktycznie do
niczego się nie nadaje. Może pora wymienić rejestrator, taki który
zapisuje prawdziwe PAL D1=4CIF 100fps na 4 kamery? Stare rejestratory
chodzące jeszcze na mjpeg/mpeg zjadały dysk nawet tym CIFem, nowe przy
D1 i h.264 dają radę dużo dłużej zapisywać (a dyski ~1TB nie takie znów
drogie).

> Kamery będą blisko kompa, jedna tylko musi być dalej. albo zostanie
> cctv, albo będzie kamera ip wifi. najbardziej boję się tego, jak mam to
> ogarnąć na kompie. linuks mi nie straszny, ale jak zawsze dokumentacja
> dla linuksa nie nadaje się dla zwykłych ludzi.
Ale linuks jako "obsługa hardware" (karta/kamery usb) oraz "podstawa
obsługi software" (apache, mysql, php) jest dla klienta (zwykłego
człowieka) totalnie niewidoczna. A ZoneMinder-a obsługujesz tylko i
wyłącznie przez (dowolną) przeglądarkę internetową, jest też po polsku,
obsługa (wg. mnie) prostsza niż dowolnego routerka konfigurowanego przez
WWW itp.
Dodatkowo - bez problemu dołączasz do niego (do detekcji ruchu i
rejestracji obrazu) ewentualne kolejne "kamery IP", z którymi się łączy
przez sieć i sam sobie ściągnie obraz.

> Chyba że kupie parę rejestratorów samochodowych które zapętlają
> nagrania......
Daj sobie spokój z tanimi, bo tego jakość też cię mocno zawiedzie.
Sensowna jakość kamerki samochodowej zaczyna się przy ~1000zł/sztuke, a
ty ich chcesz parÄ™, to na prawdÄ™ wychodzi taniej dobry rejestrator cctv
z dobrymi kamerami analog.