Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sun, 24 Mar 2013 20:26:18 +0100

W dniu 2013-03-24 19:29, Kosu pisze:

> Bardzo dziwi mnie Tw贸j przypadek - nie potrafi臋 ani oceni膰
> ani si臋 ustosunkowa膰.

        To po prostu pokazuje, 偶e teoria i prawo jedno, praktyka drugie.
Klasyczne "Nie mamy pana p艂aszcza i co nam pan zrobi", ale mam nadziej臋
偶e to by艂 pojedynczy przypadek - dlatego da艂em ponownie szans臋.

> Z drugiej strony jestem wr臋cz zachwycony :D. Tyle problem贸w ze sklepem,

Jakich problem贸w? Troch臋 elektroniki i AGD tam kupi艂em mo偶e poza lod贸wk膮
kt贸ra mia艂a 5 lat gwarancji nie pami臋tam przypadku by mo偶liwe by艂o
wystawienie karty gwarancyjnej na d艂u偶ej ni偶 2 lata.

> a Ty nadal robisz tam zakupy (i to ten sam artyku艂 w艂a艣ciwie).

A czytasz to co pisa艂em wcze艣niej - jeden crucial M4 by艂 dla dziewczyny
przed samym egzaminem lekarskim i po prostu to by艂 jedyny sensowny SSD
do kupienia w sobot臋 popo艂udniu, a OCZ czy Adaty na SF2281 nie chcia艂em
kupowa膰. Dzia艂a i oby gwarancja nie by艂a potrzebna.
Z powodu zawirowa艅 z pisemn膮 gwarancj膮 (a nie problem贸w z sam膮
realizacj膮) tego 64GB M4 nie wzi膮艂em, teraz spr贸buj臋 ponownie w innym
sklepie, ale je艣li nie dostan臋 pisemnych 3 lat wezm臋 po prostu jakiego艣
intela z 5-letni膮 gwarancj膮 na pi艣mie, a nie "na g臋b臋" - teraz mi si臋
nie pali. Jakby艣 orientowa艂 si臋 w dystrybucji SSD to wiedzia艂by艣 偶e s膮
cholerne problemy z Crucialami M4 oraz Samsungami 830 64GB - w lokalnych
sklepach niedost臋pne nawet na zam贸wienie (brak w hurtowniach)
- tylko z powodu braku dostepno艣ci w innych sklepach na miejscu Cruciali
M4 i Samsung贸w 830 64GB da艂em ponownie szans臋 Euro, bo oni jako jedyn na
miejscu Cruciale maj膮 stale dost臋pne.

> Przez p贸艂 w膮tku niekt贸rzy twierdz膮, 偶e z艂a opinia odstrasza klient贸w,
> a ja odpowiada, 偶e kryterium zakupu i tak jest cena i 艂atwa dost臋pno艣膰.
> :P

Albo brak dost臋pno艣ci u innych - jedyne miejsce zakupu bez piep*nia si臋
z kurierami, kt贸rzy bez wzgl臋du na um贸wion膮 godzin臋 zazwyczaj i tak do
mnie docieraj膮 jak jestem w pracy bo akurat o tej godzinie maj膮 objazd.
Zreszt膮 wcale z tego Cruciala M4 nie jestem taki zachwycony - gdyby
nadal da艂o si臋 kupi膰 64 GB Samsunga 830 poni偶ej 300 z艂 bra艂bym
zdecydowanie samsunga. Ale z odbiorem na miejscu po prostu nie mo偶na
go ju偶 kupi膰, a i online kosztuje z przesy艂k膮 bli偶ej 400 z艂.

> Co do Euro - reklamowa艂em tam dawno temu jaki艣 odkurzacz czy co艣.
> Wymienili szybko, ale powiedzmy sobie szczerze: odkurzacz za 300 z艂,
> czyli troch臋 ponad koszt 1 dnia pracownika, a awaria by艂a i tak
> ewidentna, wi臋c pr臋dzej czy p贸藕niej daliby mi nowy.

Kiedy艣 przesta艂a mi dzia艂a膰 spr臋偶arka odpowiedzialna za lod贸wk臋. Okaza艂o
si臋 偶e serwis Elektroluxa jest jeden na ca艂y region.
Zg艂oszenie przyj臋to grzecznie i bez migania si臋, ale by艂em pozbawiony
lod贸wki przez ~2,5 tygodnia w 艣rodku lata. Naj艣mieszniejsze jest to,
偶e za zacz臋艂a dzia艂a膰 po 2tygodniach na 1 dzie艅 przed wizyt膮 serwisanta
i dzia艂a do tej pory bezawaryjnie ju偶 ponad 10 lat (sam serwisant bardzo
sympatyczny, nawet potwierdza艂 偶e w tych lod贸wkach czasem odkszta艂膮caj膮
si臋 termostaty chyba bimetlaiczne i tap potrafi膮 si臋zablokowa膰). Tyle
tylko 偶e serwis jest wsp贸lny na ca艂y spory region zazwyczaj dowiadujesz
si臋 po fakcie ...albo w tym zgni艂ym usenecie.

> Z tym GTX570 tw贸rcy w膮tku jest jednak problem. Karta ju偶 nie jest
> produkowana. Trudno oczekiwa膰, 偶e wymieni膮 na tak膮 sam膮. Ja bym
> to od razu skierowa艂 na jak膮艣 drog臋 ugodow膮 (dzisiejsza karta
> o podobnych parametrach lub got贸wka).

Podejrzewam 偶e w膮tkotw贸rca by nie p艂aka艂 z wymiany na GTX670, ale pewnie
mu tego nie zaproponowano.

> A je艣li kto艣 narzeka na Morele.net lub Euro, to chyba naprawd臋 ma艂o
> w 偶yciu do艣wiadczy艂 :D.

        Mo偶e dlatego, 偶e sporo os贸b w艂a艣nie by nie mie膰 problem贸w z gwarancj膮
omija najta艅sze sklepy w sieci, cz臋sto b臋d膮ce jedno-kilkuosobow膮
dzia艂alno艣ci膮 i stara si臋 wyszuka膰 z艂oty 艣rodek pomi臋dzy cen膮, a
pewno艣ci膮 zakup贸w.
Dla wyja艣nienie: ja nie narzekam na Euro. Jakbym sparzy艂 si臋 na sklepie
nie kupowa艂bym tam ponownie. Zdziwi艂a mnie natomiast ta sprawa z pisemn膮
gwarancj膮 i mam nadziej臋, 偶e to jednostkowa wpadka danego sklepu, a nie
praktyka w ca艂ej sieci - oka偶e si臋 w przysz艂ym tygodniu.

--
/MB