Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sun, 24 Mar 2013 16:49:36 +0100

W dniu 2013-03-23 22:44, Wojtek W. pisze:

> [...]

        Dokładnie tak to wygląda - obecna ustawa dotycząca niezgodności towaru
z umową (tryb reklamacyjny konsumencki) to kilkunastoartykułowa szybka
transpozycja modelowego rozwiązania unijnego przygotowana chyba przez
tłumaczy na szybko przez wstąpieniem do UE (albo wyjątkowo kiepskich
prawników bez praktyki i wyobraźni mają w tym biurze legislacyjnym) -
taka prawnicza mowa-trawa. Jak sprzedawca nie chce być fair i ma głowę
na karku (ustosunkuje się jakkolwiek, nawet zdawkowo i od sztancy w
ciągu tych 14-dni to można naprawdę długo się wozić z reklamacjami i jak
po ~miesiącu widać że nic z tego nie będzie, to lepiej składać pozew w
postępowaniu uproszczonym jeśli umowa sprzedaży to coś drobnego i mieści
się kwotowo. Jak sprzedawca miga się i nie jest to robienie problemów z
niczego (tacy klienci też się trafiają - nie ma winnych tylko po jednej
stronie "lady"), to skutkuje tylko droga sądowa jako zimny kubeł na
sprzedawcę-"polaczka cwaniaczka".

> Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
> odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
> odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
> wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
> zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
> naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

Ekhm, obaj panowie - rękojmia w obrocie konsumenckim nie funkcjonuje już
~10 lat.

> niezwłocznie czyli od ręki :-)

        Chciałbyś. To nie są absolutnie tożsame pojęcia, bardzo często mylone
przez osoby bez podstawowego przygotowania prawniczego. Wymagany jest
choćby czas na zbadanie towaru przez osobę o odpowiednich
kwalifikacjach, sprowadzenie towaru w normalnym trybie typowym dla
obrotu gospodarczego itp.

--
/MB