Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?

Autor: deepblue <deepblue_at_wp.pl>
Data: Sat, 23 Mar 2013 14:53:52 +0100

W dniu 2013-03-23 13:09, Kosu pisze:

> Tak. Tak właśnie wygląda świat dla oszczędzających. Jeśli kupujesz
> tanio, to jesteś tratowany gorzej. Kupuj workstation'y Della, załóż
> sobie premium konto w banku (kosztujące jakieś 50 zł/m-c) i serwisuj
> samochód w ASO Mercedesa, a nie u Pana Józka na końcu drogi. Wszyscy
> będą Cię kochać, wszyscy będą Cię szybko i miło obsługiwać. Po prostu
> trzeba za to zapłacić, bo ich czas jest takim samym kosztem jak
> produkcja elektorniki.

Wszystko widzisz takie czarno białe?
Wiem oczywiście, że serwis to dodatkowy koszt ale ten koszt to cena
reputacji dobrej firmy. Jeśli zmniejszysz ten kosz za bardzo stracisz
stałych klientów.

> Zamiast się dąsać na usenecie jak gówniarz, trzeba realnie
> i obiektywnie spojrzeć na sprawę.

Heh, gdzie tu widzisz dąsanie? Nie latam po forach z hasłem "Nie
kupujcie w Morele, bo to &%$$#@^". Po prostu więcej nic tam nie kupię.

> Morele (które jest jednym z najlepszych dużych sprzedawców w Polsce)
> kupuje sprzęt z tej samej hurtownii co inni, a ceny ma nadal
> mocno poniżej średniej. Płacisz mniej, to dostajesz mniej. Obsługa
> reklamacji to dodatkowy koszt firmy. KupujÄ…c w tanim sklepie musisz
> przyjąć, że ten sklep na czymś oszczędza, a najłatwiej jest właśnie
> na takim pozakupowym wsparciu klientów.

Najlepszych? Cóż, mamy rożne definicje najlepszego.
Może najlepsi (na razie) są w sprzedaży ale już nie w podejściu do
klienta. I naprawdÄ™ nie chodzi mi nawet o czas reklamacji a o kompletny
brak odzewu z ich strony. Wystarczyłby 1 e-mail z info co się dzieje z
kartÄ… i szacunkowy czas jej zwrotu. Powiedz mi, jak mocno firma musi
oszczędzać na supporcie, ze nie stać jej na wysłanie 1 e-maila?

> [...]
> kilku lat, a nie najnowsze (lub na niskich detalach),
> b) możesz kupić drugą kartę graficzną, a tamtą sprzedać po odzyskaniu
> (to chyba nie jest problem dla kogoÅ›, kto w jednym sklepie wydaje
> 7000/2lata na same kompy),
> c) możesz kupić dzieciom książkę - świat się nie skończy także od tego,
> że przez miesiąc nie będą grały wcale (ciekawe czy na poziom nauczania
> fizyki w szkole narzekasz tak samo jak na reklamacje kart graficznych).
> d) możesz kupować gotowe zestawy np. od Della z opcją door-to-door 24h,
> zamiast samemu składać i potem psioczyć na sklepy.

Kosu, i ty mi zarzucasz "dąsanie się jak gówniarz"? To twoje podejście
do takich spraw jest gówniarsko czarno-białe. A twoja napastliwość
sugeruje jakiÅ› zwiÄ…zek z Morele albo sfrustrowanego kosztami serwisu
właściciela jakiej firmy...
Nie prosiłem o życiowe rady, pytałem o sprawdzone dobre sklepy, więc
następnym razem daruj sobie...

> pozdrawiam,

Naprawdę? Nie żartuj :)

--