Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 24 Mar 2013 13:42:29 GMT

On 2013-03-23, deepblue <deepblue_at_wp.pl> wrote:
> Wszystko widzisz takie czarno bia艂e?
> Wiem oczywi艣cie, 偶e serwis to dodatkowy koszt ale ten koszt to cena
> reputacji dobrej firmy. Je艣li zmniejszysz ten kosz za bardzo stracisz
> sta艂ych klient贸w.

Model biznesowy.

Celem firmy jest zarabianie. Dobra reputacja mo偶e by膰 cz臋艣ci膮
strategii, ale nie musi.

Argument ze "sta艂ym klientem" - chybiony. O sta艂ego klienta warto dba膰
w bran偶y spo偶ywczej, w us艂ugach itp. Komputer wymienia si臋 co 3-4 lata,
wi臋kszo艣膰 RTV jakie艣 2-krotnie rzadziej.

Inaczej m贸wi膮c: je艣li fryzjer o mnie zadba dzi艣, to jest spora
szansa, 偶e wr贸c臋 za miesi膮c. Tym bardziej, 偶e ci臋偶ko jest znale藕膰
dobrego, ci臋偶ko jest zdoby膰 wiarygodne opinie.

Je艣li dzi艣 zadba o mnie Morele.net, to my艣lisz, 偶e to b臋dzie
dla mnie istotne w 2015 roku? Czy mo偶e jednak b臋dzie tak, 偶e
- jak wi臋kszo艣膰 klient贸w tych sklep贸w - wejd臋 np. na skapiec.pl,
znajd臋 interesuj膮cy produkt i wybior臋 z listy najta艅szy sklep
z pewnego zbioru moich "wybranych"*?

*) Komputronik, Neo24, Morele.net, Agito, Saturn, RTVEuroAGD.
Lista nie jest oparta o 偶adne zaufanie czy opini臋. Po prostu s膮 to
du偶e sklepy, w kt贸rych mog臋 odebra膰 towar osobi艣cie.

> Heh, gdzie tu widzisz d膮sanie? Nie latam po forach z has艂em "Nie
> kupujcie w Morele, bo to &%$$#@^". Po prostu wi臋cej nic tam nie kupi臋.

No i bardzo dobrze. Tylko po co informujesz o tym t臋 grup臋? I po co
takim tonem?
Ja nigdy nie kupi臋 w dziesi膮tkach r贸偶nych sklep贸w i si臋 tym nie chwal臋.

> Najlepszych? C贸偶, mamy ro偶ne definicje najlepszego.
> Mo偶e najlepsi (na razie) s膮 w sprzeda偶y ale ju偶 nie w podej艣ciu do
> klienta. I naprawd臋 nie chodzi mi nawet o czas reklamacji a o kompletny
> brak odzewu z ich strony. Wystarczy艂by 1 e-mail z info co si臋 dzieje z
> kart膮 i szacunkowy czas jej zwrotu. Powiedz mi, jak mocno firma musi
> oszcz臋dza膰 na supporcie, ze nie sta膰 jej na wys艂anie 1 e-maila?

Gdyby to jaka艣 mityczna "firma" wysy艂a艂a maila, to pewnie nie by艂by
problem. Ale 偶eby wys艂a膰 tego maila, kto艣 musi si臋 oderwa膰 od swoich
zada艅, musi si臋 zapozna膰 z Twoim przypadkiem, a je艣li Ci odpisze, to
b臋dzie to ju偶 "jego sprawa" do rozwi膮zania (czyli gdzie艣 dzwoni艂,
co艣 za艂atwia艂 itp).
Inaczej m贸wi膮c: nawet kilka godzin czyjej艣 pracy p贸jdzie na obs艂ug臋
Twojego przypadku, z czego b臋dzie w tej chwili przych贸d 0.
Oczywi艣cie mo偶esz twierdzi膰, 偶e to poprawi Twoj膮 opini臋 o firmie, wi臋c
kupisz co艣 w przysz艂o艣ci. Mo偶e tak, mo偶e nie (ja twierdz臋, 偶e nie).
Rzecz w tym, 偶e zamiast dba膰 o ma艂o prawdopodobny przych贸d
w przysz艂o艣ci, ten sam pracownik mo偶e co艣 naprawd臋 sprzeda膰 dzi艣.
To chyba jest dosy膰 oczywisty wyb贸r. Po prostu musisz pogodzi膰
si臋 z faktem, 偶e Twoja sprawa zostanie za艂atwiona w "wolnym czasie",
tzn. gdy pracownik nie b臋dzie zaj臋ty sprzeda偶膮.

> Kosu, i ty mi zarzucasz "d膮sanie si臋 jak g贸wniarz"? To twoje podej艣cie
> do takich spraw jest g贸wniarsko czarno-bia艂e. A twoja napastliwo艣膰
> sugeruje jaki艣 zwi膮zek z Morele albo sfrustrowanego kosztami serwisu
> w艂a艣ciciela jakiej firmy...

LOL 1: Moje podej艣cie jest racjonalne, proste i efektywne. Poza tym by膰
mo偶e mam troch臋 lepsze wyczucie ksi臋gowo艣ci i finans贸w, kt贸rego Tobie
wyra藕nie brakuje (tzn. sprawiasz wra偶enie osoby nie rozumiej膮cej, jak
i po co si臋 prowadzi biznes).

LOL 2: argument o zwi膮zku z morele.net jest ju偶 tak p艂ytki, 偶e nawet
nie b臋d臋 rozwija艂 komentarza. W ka偶dym razie nie jestem ani
w艂a艣cicielem jakiej*艣* firmy ani nie mam 偶adnego profesjonalnego
zwi膮zku z Morele.net. Jestem za to ich klientem, wyda艂em tam kilka
tysi臋cy z艂otych, sprzeda偶 przebieg艂a bez problem贸w (poza koszmarnymi
kolejkami do punkt贸w odbioru), ale mam 艣wiadomo艣膰, 偶e jak co艣 si臋
spierdzieli, to b臋d臋 si臋 z nimi zmaga艂. Tak to po prostu dzia艂a.

> Nie prosi艂em o 偶yciowe rady, pyta艂em o sprawdzone dobre sklepy, wi臋c
> nast臋pnym razem daruj sobie...

Ale poza spytaniem o sprawdzowne sklepy opowiedzia艂e艣 nam histori臋
swojego 偶ycia i "pojecha艂e艣" po sklepie, wi臋c stara艂em si臋 odpowiedzie膰
w podobny spos贸b.

Generalnie je艣li czujesz si臋 taki dojrza艂ym i wymagaj膮cym klientem, to
- zamiast skar偶y膰 si臋 jak dziecko (autentycznie tak to wygl膮da)
na grupie dyskusyjnej - zg艂o艣 t臋 spraw臋 do odpowiedniej instytucji.
S膮 rzecznicy konsument贸w (kontakty na stronie UOKiK), jest Federacja
Konsument贸w. To s膮 organy wyspecjalizowane w za艂atwianiu spraw takich
jak Twoja. Tak to za艂atwiaj膮 doro艣li ludzie.

pozdrawiam,
Kosu