Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 23 Mar 2013 12:09:59 GMT

On 2013-03-23, deepblue <deepblue_at_wp.pl> wrote:
> Z zakupami w Morele nie ma problemu ale jak pisze poniżej d530, problemy
> zaczynają się gdy trzeba coś reklamować.

Tak. Tak właśnie wygląda świat dla oszczędzających. Jeśli kupujesz
tanio, to jesteś tratowany gorzej. Kupuj workstation'y Della, załóż
sobie premium konto w banku (kosztujące jakieś 50 zł/m-c) i serwisuj
samochód w ASO Mercedesa, a nie u Pana Józka na końcu drogi. Wszyscy
będą Cię kochać, wszyscy będą Cię szybko i miło obsługiwać. Po prostu
trzeba za to zapłacić, bo ich czas jest takim samym kosztem jak
produkcja elektorniki.

> W ciągu 2 lat kupiłem w Morele sporo części PC i wydałem ok 7000zł.
> Widocznie nie zależy im na takich detalistach jak ja.

Zamiast się dąsać na usenecie jak gówniarz, trzeba realnie
i obiektywnie spojrzeć na sprawę.

Morele (które jest jednym z najlepszych dużych sprzedawców w Polsce)
kupuje sprzęt z tej samej hurtownii co inni, a ceny ma nadal
mocno poniżej średniej. Płacisz mniej, to dostajesz mniej. Obsługa
reklamacji to dodatkowy koszt firmy. KupujÄ…c w tanim sklepie musisz
przyjąć, że ten sklep na czymś oszczędza, a najłatwiej jest właśnie
na takim pozakupowym wsparciu klientów.

Ogólnie masz kilka wyjść:
a) możesz kupić dzieciom zastępczą grafikę za 200 zł - świat się nie
skończy od tego, że będą musiały przez miesiąc pograć w gry sprzed
kilku lat, a nie najnowsze (lub na niskich detalach),
b) możesz kupić drugą kartę graficzną, a tamtą sprzedać po odzyskaniu
(to chyba nie jest problem dla kogoÅ›, kto w jednym sklepie wydaje
7000/2lata na same kompy),
c) możesz kupić dzieciom książkę - świat się nie skończy także od tego,
że przez miesiąc nie będą grały wcale (ciekawe czy na poziom nauczania
fizyki w szkole narzekasz tak samo jak na reklamacje kart graficznych).
d) możesz kupować gotowe zestawy np. od Della z opcją door-to-door 24h,
zamiast samemu składać i potem psioczyć na sklepy.

pozdrawiam,
Kosu