Re: Laptopy z ekranem OLED

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Mon, 04 Mar 2013 00:40:01 +0100

W dniu 2013-03-04 00:15, Miko艂aj Tutak pisze:
> O ile ekran IPS jest dro偶szy od psiego TNa montowanego w laptopach?
Wida膰 jest, a w bud偶etowych laptopach wida膰 偶e jest bitwa o ka偶dy cent w
kosztach produkcji (co niekoniecznie si臋 przek艂ada na cen臋 detaliczn膮).
A poza tym IPS jest (chyba) jednak troch臋 ciemniejszy (mniej przepuszcza
艣wiat艂a) niz najprostszy TN (w dodatku "glare" b艂yszcz膮cy palcuj膮cy
si臋), wi臋c potrzeba wi臋cej pr膮du i wi臋cej bia艂ych led贸w do jego
pod艣wietlania

> Jako艣 w tabletach nawet firmy krzak daj膮 IPS'a.
No nie wiem, mo偶e i daj膮, ale wi臋kszo艣膰 tego co spotykam to jednak ma
marny kontrast i marn膮 jasno艣膰, a za to w艣ciekle przesterowane kolory.

> 99% laptop贸w ma
> rozdzielczo艣膰 1366x768, kontrast 1:100-200 i pokrywa 50-70% sRGB.
Podobnie jak 99% laptop贸w jest u偶ywanych stacjonarnie. A 99%
"bulwarowych aut terenowych" suv itp ma tylko nap臋d na prz贸d i nigdy do
terenu si臋 nie nadaw艂o. Co innego wygl膮d, co innego realne parametry, a
co innego sens zastosowania...

> Wyja艣nieniem tego syfu jest tylko i wy艂膮cznie t臋pota kupuj膮cych kt贸rzy
> wiedz膮 jedynie 偶e ma by膰 jasno i pod艣wietlanie LED bo "LED jest
> lepsiejszy ni偶 LCD" to po co si臋 wysila膰...
To jest samonap臋dzaj膮ce si臋 ko艂o zakl臋tej relacji marketingowc贸w
wciskaj膮cych to-i-owo klientom przez reklamy, promocje, lansowanie np
niedawno netbook贸w, teraz tablet贸w itp, i klient贸w kt贸rzy kupuj膮 to co
jest modne i reklamowane, a nie to czego potrzebuj膮 (bo przewa偶nie wcale
nie potrzebuj膮, albo nie tego co kupuj膮). Ale nikomu nie zale偶y by t膮
sytuacj臋 zmienia膰, bo to si臋 op艂aca.