Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytañ

Autor: daromar <d_at_mail.com>
Data: Fri, 1 Mar 2013 12:40:29 +0000 (UTC)

Dnia Fri, 01 Mar 2013 09:29:01 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> To akurat nie jest prawda. Główną zaletą e-ink jest mały pobór prądu.
> Wadą - duża bezwładność. Dlatego nadaje się głównie do wyświetlania
> treści statycznych. Natomiast co do zmęczenia to nie zauważyłem różnicy
> między Kindle a kilkoma tabletami. Zresztą sam Amazon "poszedł" w
> tablety oferujÄ…c Kindle Fire.

Jest prawdą, różnica jest i to duża. Tablety mają po prostu inny typ
ekranu i z e-inka czyta się lepiej. Minusem jest że nadaje się jak
zauważyłeś do treści statycznych. Kolejne minusy to na razie jest tylko w
odcieniach szarości oraz musisz mieć światło zewnętrzne jak przy normalnej
książce. Na tablecie po prostu czytasz co innego i inaczej, a przynajmniej
ja tak robię. Tablet jest dobry do pdfów z dużą ilością ilustracji
najlepiej kolorowych i z tym żaden czytnik sobie nie poradzi. Znowu zwykły
tekst najlepiej bez wykresów czy zdjęć lepiej i wygodniej czyta się z
czytnika. Nie wspominając o czasie działania na baterii.

[...]
> Obsługuje. I wersje e-ink i tablety.

Nie osbługuje. Czytniki obsługują tylko mobi, epuby trzeba konwertować na
mobi np. przez program Calibre.

Kindle Fire czyli tablet obsługuje oczywiście wszystko zależnie od
aplikacji, więc i coś do epubów się znajdzie.

--
daromar