Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri, 1 Mar 2013 09:29:01 +0100

Dnia 2013-02-28, o godz. 22:23:31
"Zebb" <Paskalisar_at_wp.pl> napisał(a):

> Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy.
> Chce kupić jakiś czytnik do ebooków.
> Trochę poczytałem i już wiem, że aby nie męczyły się oczy to nie może
> to być tablet ale coś oparte o e-papier.

To akurat nie jest prawda. Główną zaletą e-ink jest mały pobór prądu.
Wadą - duża bezwładność. Dlatego nadaje się głównie do wyświetlania
treści statycznych. Natomiast co do zmęczenia to nie zauważyłem różnicy
między Kindle a kilkoma tabletami. Zresztą sam Amazon "poszedł" w
tablety oferując Kindle Fire.

> Jest kilka technologii ale prym wiedzie technologia z amazonu.
> Niby wybór prosty ale:
> - podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
> reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)

Zero problemów. Kupujesz w Amazonie, płacisz kartą i po 48h masz
czytnik w reku. Przećwiczone kilka razy. Gwarancja obowiązuje. Cena
wersji międzynarodowej jest niestety wyższa niż dla USA i ZTCP to nie
ma możliwości zamówienia najtańszej wersji z reklamami. Ogólnie - zero
problemów z zakupem. Na tym żerują sprzedawcy na Allegro - jak ktoś u
nich kupi to kupują kartą, dostają w 48h i wysyłają naiwnemu samemu
kasując prowizję.

> - jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.)
> classic, fire, paper....

Obejrzyj specyfikacje i dostosuj do swoich potrzeb. Zwróć też uwagę że
jeśli PDF-y są kolorowe to e-ink odpada.

> - czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

Obsługuje. I wersje e-ink i tablety.

> - czy moze byc problem z polskimi fontami?

Nie. Można też spolszczyć system w wersji e-ink.

> A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a
> (podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln
> (chociaz to podobno ma slaba matryce)

Wpierw zdecyduj się dokładnie co chcesz. Czytnik to w zasadzie
urządzenie jednofunkcyjne - do czytania. Inne zastosowanie (net, mp3
etc.) są trochę koślawe. Tablet ma szerokie zastosowania a czytanie w
czytniku e-booków jest tylko jednym z zastosowań. Tabletom z Androidem
czy iOS można zainstalować aplikację Kindle-a i masz funkcjonalnośc
sklepu Amazona na tablecie bez ich urządzenia.

Mi np. od ~roku najlepiej czyta się na iPad-zie 2 choć miałem tez
Kindle Keyboard 3G i kilka innych tabletów. A czytam bardzo dużo,
stosuję tez tablet jako miejsce składowania dokumentacji. Zaletą w
porównaniu do Kindle-a jest kolor.

> Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy,
> porady etc.

Use Google Luke.

Zdrówko