Re: hdd nie som wjeczne i sie psujom!

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Tue, 22 Jan 2013 23:13:31 -0000

"Saiko Kila" <fnvxbxvyn_at_benatr.cy> wrote in message
> Ja zakładam że dane będę mógł odczytać z HDD zawsze - z moich osobistych

blad ;)

> kilkudziesięciu HDD żaden nigdy się nie zepsuł do końca (od czasów
> amigowych), bady się pojawiały, i inne problemy, ale dało się je zawsze
> odczytać.

ja mam doswiadczenia mniej przyjemne, problemy z ibm deskstar,
problemy z seagate 7200.11, problemy z samsungami f1...

owszem padala tylko, elektronika a dane tam dalej byly ale bez 3-5 kpln
zazwyczaj nie do ruszenia

> Z SSD mam pewność, że po jakimś czasie używania on się po
> prostu zużyje.

na ssd nie przechowywalbym nic na czym mi zalezy, to dyski na system
a nie archiwum\backup

> [...]
> backup. Jak dotąd kilka razy z głupich powodów korzystać musiałem, i
> nigdy mnie nie to nie zawiodło. Nie to co backupy na nośnikach
> optycznych…
> HDD są chyba najbardziej długowiecznym nośnikiem z popularnych, choć
> nowsze modele mogą być w tym gorsze.
> Ile mnie SSD nie zawiodą to jeszcze nie wiem, ale już samo to, że wiem
> że starzeją się znacznie szybciej, powoduje u mnie pewien dyskomfort. A
> komfort uzyskany z przyspieszenia Å‚adowania systemu (robionego i tak
> bardzo rzadko) czy niektórych operacji jest bardzo przereklamowany.

az rzuce przykladem - ssd to spoiler, na seryjnym golfie 3 czy pelnoletnim
bmw raczej do niczego sie nie przyda - nie ma sensu go pakowac do
typowego komputera sluzacego jako przegladaka facebooka i player mp3

ale w maszynie do gier czy wydajnej stacji roboczej robi to co spoilery w f1