kamera ip - jaka?

Autor: oofbar <klezmer83_at_gmail.com>
Data: Wed, 23 Jan 2013 01:45:54 +0100

Witam,

Potrzebna mi kamera. Dostęp do obrazu (live) ma być jednocześnie z 3
różnych miejsc wewnątrz budynku (monitory 19"/22") i z internetu (login
i hasło), bez nagrywania (ale kto wie czy kiedyś nie będzie potrzebne,
chciałbym to uwzględnić jeśli się da).
Kamera ma patrzeć z odległości około 10-20m na około 5m wejście do
budynku, załóżmy, że raczej dobrze oświetlone, ale nie zawsze, niemniej
jednak żadne dodatkowe światła (także te zintegrowane z kamerą) nie
wchodzÄ… w grÄ™.
W budynku jest sieć 100BaseT i wifi 802.11g. Koszta mają być możliwie
najniższe, przy czym jakość obrazu możliwie najlepsza, tzn. żeby bez
problemu odróżnić człowieka od człowieka, ale niekoniecznie żeby widzieć
kto ma ile piegów na twarzy; dobrze, żeby nie było klatkowania obrazu na
końcówkach w budynku (ze świata to już tylko kwestia łącza, jak w LAN
będzie OK). Sieć ethernet i wifi mogę jeśli trzeba przyśpieszyć do
(odpowiednio) GbE i N, ale lepiej (koszta!) zostawić jak jest.

Nie znam siÄ™ na kamerach. Sprawa jest pilna, dlatego, zanim jeszcze
dobrze sam zacząłem coś główkować, piszę tutaj, może ktoś już wdrożył
podobne rozwiÄ…zanie i coÅ› podpowie.

Jedyne, co wymyśliłem jak do tej pory to serwer/komputer do którego
kablem (BNC albo ethernet) podłączę kamerę i z niego będę udostępniał
obraz po http w świat (port forwarding) i lokalnie na jakichś thin
klientów w tych trzech pomieszczeniach.

Z góry dziękuję za sensowne pomysły, linki czy coś.

--
Pozdrawiam,
oofbar