Re: Problemy z SSD

Autor: Salata <salata_at_interia.nospam.pl>
Data: Thu, 17 Jan 2013 23:17:08 +0100

W dniu 2013-01-14 22:22, Michal pisze:.

> No niestety - pomimo innych zalet SSD, to nie są rozwiązania
> trwałe. IMHO należy je traktować jak coś co się zużywa, a nie
> rozwiązanie "na wieczność" jak HDD.

Dobre. HDD na wiecznosc. Chcialbym taki zobaczyc. Niestety ostatnie moje
doswiadczenia pokazuja, ze nie nalezy liczyc nawet na 3 lata dla HDD. Po
prawie 3 padl mi WD Black, ktory poszedl na gwarancje, ale dane z
backupu odzyskane. Wczesniej Seagate'y po 2 latach i juz bez gwarancji.
Niestety obecnie nic nie jest wieczne. Nie oszukujmy sie po 5 latach
dysk i tak jest do wymiany z wielu powodow.

> Standard. Większość sprzedawców ma i zachwala OCZ (w tym felerne
> Agility3) oraz ADaty. Mało który ma Samsungi 830/840PRO oraz Cruciale M4
> i można od nich usłyszeć "że to badziewie". Ocenę pozostawiam Tobie.

Sam mam AData S511 na tym niedobrym Sandforce od roku i jestem bardziej
niz zadowolony. System bardzo responsywny. Mysle nad nowym SSD do
drugiego komputera, bo jak pisalem wczesniej, zaden upgrade nie
przyniosl mi tak odczuwalnego wzrostu wydajnosci.

> Pomyłka w pisowni - powinno być 5 Gb/s, a to już jest ograniczenia.

Ograniczenia, ograniczeniami, ale przez jakis czas mialem dysk popiety
na SATA2 i bylo bardzo szybko. To, ze na SATA3 jest szybciej to fakt,
ale roznica nie jest zauwazalna. Natomiast w przypadku migracji z HDD na
SSD to byla przepasc.

--
regards
Salata