Re: Problemy z SSD

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 18 Jan 2013 00:56:49 +0100

Dnia Thu, 17 Jan 2013 23:17:08 +0100, Salata napisa艂(a):

> Dobre. HDD na wiecznosc. Chcialbym taki zobaczyc. Niestety ostatnie moje
> doswiadczenia pokazuja, ze nie nalezy liczyc nawet na 3 lata dla HDD. Po
> prawie 3 padl mi WD Black, ktory poszedl na gwarancje, ale dane z
> backupu odzyskane. Wczesniej Seagate'y po 2 latach i juz bez gwarancji.
> Niestety obecnie nic nie jest wieczne. Nie oszukujmy sie po 5 latach
> dysk i tak jest do wymiany z wielu powodow.

Wiesz - HDD te偶 si臋 psuj膮. Tego nie kwestionuj臋. Sam b臋d臋 odsy艂a膰 Samsunga
F3 znajomego, na kt贸rym wylaz艂y bad sektory, przeno艣na Toshiba 5400rpm te偶
do odsy艂ki z identycznego powodu. Niemniej jednak cz臋sto i g臋sto jest tak,
偶e HDD potrafi膮 dzia艂a膰 d艂ugo. Szczeg贸lnie maj膮c optymalne warunki do pracy.

U mnie komputer funkcjonuje 24/7/365. Wewn膮trz obecnie cztery Samsungi po
1TB ka偶dy. W laptopie 2,5" dysk 640GB 7200rpm. Potrzebowa艂em szybszego
transferu - spi膮艂em w stacjonarce dwa dyski w RAID0. I tak dzia艂aj膮.
Potrzebowa艂 znajomy akurat wy偶szego bezpiecze艅stwa danych w laptopie - u偶y艂
TrueCrypta. Specjalnie si臋 nie zastanawiaj膮c.

Teraz pogadajmy o trwa艂o艣ci nap臋d贸w SSD spi臋tych w konfiguracje RAID, czy o
trwa艂o艣ci i wydajno艣ci nap臋du SSD, kt贸ry w ca艂o艣ci b臋dzie zaszyfrowany.

> Sam mam AData S511 na tym niedobrym Sandforce od roku i jestem bardziej
> niz zadowolony. System bardzo responsywny. Mysle nad nowym SSD do
> drugiego komputera, bo jak pisalem wczesniej, zaden upgrade nie
> przyniosl mi tak odczuwalnego wzrostu wydajnosci.

Tak z ciekawo艣ci - w jaki spos贸b korzystasz z komputera? W sensie, do jakich
zastosowa艅? I czy dane, na kt贸rych pracujesz mieszcz膮 si臋 na owym SSD, czy
korzystasz z dodatkowego nap臋du HDD?

> Ograniczenia, ograniczeniami, ale przez jakis czas mialem dysk popiety
> na SATA2 i bylo bardzo szybko. To, ze na SATA3 jest szybciej to fakt,
> ale roznica nie jest zauwazalna. Natomiast w przypadku migracji z HDD na
> SSD to byla przepasc.

Dodajmy: o ile wczytywane dane by艂y na SSD. :)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Na s艂o艅cu jest rzeczywi艣cie mniej cienia鈥 wiesz?                         ]