Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: astro <r.ziomberWytnij_at_stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Data: Tue, 8 Jan 2013 01:15:39 +0100

aL wrote in <news:50eb2481$0$1220$65785112_at_news.neostrada.pl>
> Amazon Kindle Fire to podręczny terminal skrojony pod potrzeby Amazona,
> a nie tablet z otwartym OS. Taki wybryk natury.

Wiec czesc iPadow i baardzo wiele innych Androidow rowniez jest wybrykiem
natury?
Poczytaj watek "jaki tablet kupic za okolo 700 zl?" z 30 pazdziernika 2012
na pl.misc.telefonia.gsm
http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm/browse_thread/thread/6feef8f119ebc447
Wiele nawet sredniej klasy tabletow nie posiada GPS.

> A jaką to funkcjonalność i pragmatyzm prezentowały netbooki, gdy był na
> nie boom? Niemal we wszystkim były gorsze od przeciętnego notebooka.

Z zalozenia byly o wiele lzejsze, mniejsze, tansze i dluzej pracowaly na
baterii od zwyklych notebookow. Oczywiscie kosztem wygody pracy.
Znajdz mi inne urzadzenie tych rozmiarow, wadze <1.5kg, pracujace >4h na
baterii i kosztujace ok 1000zl. Rownoczesnie mogace uruchomic aplikacje dla
Windowsa/Linuksa, bo tylko takie nadadza sie do pewnych zastosowan.

> Tylko, że ja nie dostrzegam żadnej przewagi netbooków na tabletami.

W swietle tego co mi zarzuciles:

> O, widzisz w tym problem, że Ty cały czas nie potrafisz zrozumieć, że
> inni majÄ… inne potrzeby i punkt widzenia

jezeli sam nie dostrzegasz tego, ze ktos poza domem moze potrzebowac
uruchomic Office'a, OpenOffice'a, wywolywaczke RAWow, edytor
programistyczny, edytor graficzny, Mathematice (ale z nieskomplikowanymi
notebookami) czy inna aplikacje "tworcza" na malym, lekkim (mieszczacym sie
nawet w damskiej torebce) urzadzeniu wartym ok 1000zl, to znaczy, ze masz o
wiele wieksze problemy ze zrozumieniem potrzeb innych, niz ja.

Nie twierdze, ze kazdy, ale na pewno jest liczna grupa ludzi majaca podobne
zapotrzebowania.

Zauwaz tylko, ze nie neguje przydatnosci tabletow (w przeciwienstwie do
Ciebie - twierdzacego, ze netbooki sa zbyteczne i nie maja istotnych
zalet), tylko zachecam do przemyslenia zakupu i wyobrazeniu sobie
zastosowan urzadzenia w swoim zyciu, a nie jedynie poleganiu na slepej
modzie. Uwazam, ze w wielu zastosowaniach tablety ustepuja chocby netbookom
w podobnej cenie.

Konsumencie!
Chcesz czytac e-booki? Rozwaz porzadnego E Inka, zaden tablet/czytnik
oparty na LCD nie dorowna komfortem takiemu rozwiazaniu. Ciekawy bylby
tablet np z dwustronnym wyswietlaczem (LCD i E Ink). Tylko kiedy sie pojawi
na rynku...?

Duzo piszesz, poza domem mozesz potrzebowac aplikacji nie majacych swych
odpowiednikow na iOS, Androida ("tworczych" - edytorow itp.) - pomysl o
netbooku (o ile ich wydajnosc nie bedzie zbyt niska), convertible
notebooku, ultrabooku, 12" notebooku.

Ale nie kupuj od razu tablet tylko dlatego, ze wszyscy sasiedzi go maja...
Moze rzeczywiscie to on najlepiej spelni Twoje oczekiwania, ale wcale tak
byc nie musi.

> To, ze tablet nagle stał się gorącym produktem na
> liście prezentów komunijnych zastępując, smarfony, netbooki, rowery górskie,
> czy wrotki nie jest winą tych produktów tylko ludzi, którzy bezmyślnie
> kupują kolejne przedmioty, bo Kowalski z drugie piętra kupił sobie tablet
> dwa tygodnie wcześniej.

Do tego wlasnie zmierzam... Zgadzam sie z tym w pelni.

> Przepraszam, oczywiście zapomniałem, że wszyscy PRO fotograficy
> nie skalają się dotknięciem aparatu z GPS.

Tak BTW, Canon EOS 6D posiada wbudowany modul GPS i WiFi.
"The EOS 6D is the first Canon DSLR to feature GPS functions and inbuilt
Wi-Fi capabilities, which geotag images and allow files to be uploaded
directly to Facebook and YouTube and Canon Image Gateway, transferred to
external devices or sent to be printed on a Wi-Fi–enabled Canon printer."
http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_6D

--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber