Re: 1000h pracy i ok. 250 wcze - duo dla SSD?

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sun, 6 Jan 2013 09:20:29 +0100

Dnia Sat, 05 Jan 2013 23:38:00 -0500, rs napisał(a):

> wiec twoje zycie z kompem moze byc stosuknowo malo zroznicowane.

Działa jako maszyna do pracy, szeroko pojętej rozrywki (muzyka, filmy, gry),
kontaktu ze światem. Faktycznie - mało zróżnicowane zastosowania.

> ja jestem zachwycowny szczegolnie, kiedy mam robote szybko do zrobienia, a
> nowy program, ktory mi umozliwia szybsze, jej wykonanie, po
> zainstalowaniu, wymaga restartu systemu, przy fafnastu otwartych
> programach.

I tych programów codziennie instalujesz minimum kilka, każdy z nich wymaga
restartu, tak? To albo zaczynasz pracę wyłącznie od zainstalowanego systemu,
bez żadnej podstawowej bazy oprogramowania do pracy, albo średnio potrafisz
wykorzystać posiadane narzędzia, albo… ten przynajmniej jeden restart
dziennie należy między bajki włożyć. Chyba, że podasz konkretne przykłady
programów wymagających po instalacji restartu całego systemu, które
zainstalowałeś przez ostatni tydzień.

> chyba nie zabronisz mi byc zachwycony z faktu, jak pracuje
> moj komp, co?

Ależ zachwycaj się. Tylko może jednak bez przesady…

> to dogadajcie sie jak to w koncu jest, bo roznica pomiedzy klamstwem,
> a lekka przesada jest spora.

Moim zdaniem lekko przesadzasz. Twój przedpiśca przedstawił swoje zdanie.
Odnośnie czego się mam z nim dogadywać, bo nie rozumiem?

> no to ty sobie poprawiles komfort pracy konfort pracy w taki sposob.
> ja nie mialem potrzeny rozszerzac pamieci z 32 do 64GB, bo mi by juz
> nic to nie dalo, ale wymiana dysku dala ogromnie. zdaje sobie jednak
> sprawe, ze panowie prezentuja myslenie: "moje musi byc najmojsze". no
> i dobrze. ja nie mam nic do tego, ale chyba nie bedziecie negowac, ze
> zycie rowniez sie toczy poza waszymi kokonami. no chyba ze bedziecie,
> ale do tego, mi rowniez nic. <rs>

W zasadzie można by odbić piłeczkę odnośnie tego kokonu i „Twoje musi być
najtwojsze”… Może nie doczytałeś, ale powtórzę raz jeszcze - na laptopie, w
porównaniu z dyskiem 5400rpm, przesiadka na SSD jest odczuwalna. Przy pracy
w DTP (mojej), gdzie system i dane stoją na dwóch szybkich dyskach spiętych
w RAID0 czy przy obróbce wideo (kilkoro znajomych), gdzie dane do obróbki
leżą również na klasycznych dyskach 7200rpm, przesiadka z systemem i bazą
zainstalowanego oprogramowania na SSD fajerwerków nie spowodowała. Programy
startują szybciej. I owszem. Czy ja temu przeczę? Tylko widzisz - może to
kwestia przyzwyczajenia, ale zarówno ja, jak i znajomi, programy potrzebne
do pracy uruchamiamy raz, a nie co chwilę zamykamy i uruchamiamy. Również
instalacja nowych narzędzi, które koniecznie wymagają restartu systemu,
przynajmniej raz dziennie nie występuje.

[ Szarańcza jest plagą, chociaż jeden jej owad nie stanowi potęgi.         ]
[ Podobnie jest z głupcem.                                   (Karol Capek) ]