Re: Zestaw typowo biurowy

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 28 Dec 2012 02:58:04 +0100

Dnia 27 Dec 2012 19:53:14 GMT, PK napisa艂(a):

> Ksi臋gowe w og贸le z zasady nie zbieraj膮 danych osobowych, bo nie s膮 one
> przedmiotem zainteresowania ksi臋gowo艣ci.
> Dane osobowe s膮 doklejone z konieczno艣ci (np. na fakturach).

W znanych mi firmach (nie s膮 to jakie艣 ilo艣ci mog膮ce robi膰 za podstaw臋 do
bada艅 statystycznych) nie spotka艂em si臋 z sytuacj膮:
- by na spotkanie biznesowe wybiera艂 si臋 kt贸rykolwiek z szeregowych
ksi臋gowych - delegowany(a) by艂 g艂贸wny(a) ksi臋gowy(a), a i to raczej
baaaaardzo rzadko. Raczej dyrektor pionu finansowego w tym bra艂 udzia艂, ale
wcale w tych spotkaniach nie by艂y wykorzystywane rzeczywiste dane firmy
- by na spotkanie biznsesowe ksi臋gowy / dyrektor dzia艂u finansowego bra艂
laptopa z dost臋pem do danych finansowych firmy
- by ktokolwiek z pracownik贸w ksi臋gowo艣ci dysponowa艂 sprz臋tem mobilnym
(laptop), a w 99% przypadk贸w uszczelnianie dzia艂alno艣ci pracownika tego
stanowiska by艂o na znacznie wy偶szym poziomie, ni偶 w innych dzia艂ach w firmie
- nawet w sytuacji wdra偶ania pot臋偶nej aktualizacji dla systemu obs艂uguj膮cego
finanse + ksi臋gowo艣膰 + magazyn dzia艂 finansowy na spotkania _nie popyla艂_ z
komputerami, kt贸re mia艂y bezpo艣redni dost臋p do aktualnie dzia艂aj膮cego
oprogramowania i danych handlowych. AFAIK dopiero po podpisaniu umowy na
wdro偶enie nowego systemu firma wdra偶aj膮ca dostawa艂a ewentualny dost臋p do
_kopii_danych - cho膰by w celu sprawdzenia, czy wszystko poprawnie si臋
zaimportowa艂o i uruchomienia wersji testowej.

> 呕e tak powiem: z obu stron. Chcia艂by艣 si臋 zetrze膰 na wiedz臋 z tego
> zakresu? :P

Nazwij mnie paranoikiem, ale mam takie niejasne wra偶enie, 偶e z firmy, w
kt贸rej na spotkania biznesowe chodz膮 pracownicy ksi臋gowo艣ci (na jakie
spotkania? Dotycz膮ce jakiego zagadnienia?) i od razu udost臋pniaj膮 wgl膮d w
dane finansowe firmy, 偶e pracownicy ksi臋gowo艣ci tak po prostu bior膮 sobie
komputer z zapewnionym dost臋pem do takowych danych, nale偶a艂oby raczej
ewakuowa膰 si臋 do艣膰 szybko. W firmie, w kt贸rej przepracowa艂em najd艂u偶szy
okres (nieprzerwanie 8 lat) przy wdra偶aniu nowego systemu import danych
(zam贸wienia, wydatki, p艂ace) do wersji testowej odbywa艂 si臋 na bazie zestawu
sprzed 6 lat.

> Smutek tej sytuacji polega na tym, 偶e w艂a艣nie wiem o czym pisz臋. Smutne
> jest to, 偶e niestety usenet dzia艂a na zasadzie "moje s艂owo przeciw
> Twojemu", tzn. w艂a艣ciwie niczego nie da si臋 tu zweryfikowa膰. Tzn.
> oczywi艣cie ka偶dy m贸g艂by poda膰 nazwisko i stron臋 na linkedin i by艣my si臋
> dowiedzieli, kto jakie ma do艣wiadczenie i na ile jest wiarygodny, ale
> cz臋艣膰 os贸b ceni sobie jak膮艣 niewielk膮 anonimowo艣膰, wi臋c nic z tego.
>
> No c贸偶. Takie 偶ycie :).

Na LinkedIn profilu dawno nie ukatualnia艂em, ale mnie akurat w sieci
znajdziesz bardzo 艂atwo (profilu facebookowego nie mam a偶 tak
udost臋pnionego, ale jest jeszcze GoldenLine, a i bloga swego czasu pisa艂em
regularnie, z usenetu te偶 korzystam 艂adnych 鈥瀔ilka鈥 lat). :)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Paranoja te偶 jest sposobem na 偶ycie.                                     ]