Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD

Autor: micz <michalponiedzielski_at_gmail.com>
Data: Tue, 18 Dec 2012 05:55:15 -0800 (PST)

Dzięki wielkie za odpowiedzi.

Pozwolę sobie zmaknąć jedną kwestię, od której rozmowa nasza się zaczęła:
MOŻNA zainstalować system na macierzy RAID złożonej z dysków SSD. Trzeba tylko dodać sterowniki podczas instalacji (to dla tych, którzy tu rafią z tym samym pytaniem).

A porządkując dalej - chyba musze doprecyzować:

1) kwestia niezawodności czy backupu jest w moim przypadku ZUPEŁNIE nieistotna - owa nowa przestrzeń dyskowa ma mi służyć jako DORAŹNY magazyn materiałów źródłowych do pracy w After Effects i Premiere. Codzienna rutyna robienia backupów na osobny HDD w zupełności mi wystarcza jako zabezpieczenie mojej pracy.
2) Chodzi o JAK NAJSZYBSZE rozwiązanie, które pozwoli uzyskać szybsze transfery niż 500 MB/s, a co za tym idzie wygodniejszą pracę w AE i PR (np. podgląd materiałów w rozdzielczości 2K, bez konieczności ich renderowania).
3) Chodzi o jak najniższą cenę całego zabiegu (budżet zamyka mi się powiedzmy w 1000 PLN)
4) ilość miejsca na tym dysku nie musi być zatrważająca. Mam 2TB HDD na "magazyn". Ten nowy drive ma być jedynie "demonem szybkości" ;) i wspomniane 40 GB wystarczy.

Zainteresowały mnie bardzo kosmiczne prędkości RAM drive'a (pierwsze słyszę o takim rozwiązaniu). Pogooglam sobie o tym, ale może przy okazji ma tu ktoś "pod palcem" jakiś ciekawy materiał na ten temat? Będę zobowiązany.

(Dzięki Wam raz jeszcze za zaangażowanie i czas)