Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 18 Dec 2012 14:24:26 GMT

On 2012-12-18, micz <michalponiedzielski_at_gmail.com> wrote:
> 3) Chodzi o jak najniższą cenę całego zabiegu (budżet zamyka mi się powiedzmy w 1000 PLN)
> 4) ilość miejsca na tym dysku nie musi być zatrważająca. Mam 2TB HDD na "magazyn". Ten nowy drive ma być jedynie "demonem szybkości" ;) i wspomniane 40 GB wystarczy.

Czym powracamy do kwestii ram drive. Piszesz o 40 GB, ale ile tak
naprawdę używasz jednocześnie? Tzn. przy konkretnym projekcie.
Albo czy część plików naprawdę nie może być doczytywana
z HDD/SSD?

Nie wiem czy w After Effects i Premiere będzie odczuwalna różnica między
500 i 1000 MB/s. W każdym razie praca na RAM właściwie kasuje
jakiekolwiek odczuwalne opóźnienia (a jeśli jakieś będą, to i tak
szybciej się nie da). Gorąco polecam spróbować.

Jak pisano w wątku: 40 GB może sprawić pewne trudności, ale np z ~25GB
problemu być nie powinno. 1000 zł jest kwotą wystarczającą.

Co do RAM drive to sytuacja jest dosyć prosta. Na Windowsa jest
dosyć duży wybór softu do tworzenia dysków na RAMie. Generalnie
efekt jest podobny, więc wybierz taki najlżejszy albo najwygodniejszy.
Pewnie niezłym punktem odniesienia jest Dataram RAMdisk, ale licencja
komercyjna jest płatna.

pozdrawiam,
PK