Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Tue, 18 Dec 2012 17:29:18 +0100

Użytkownik "micz" <michalponiedzielski_at_gmail.com> napisał w wiadomości
> MOŻNA zainstalować system na macierzy RAID złożonej z dysków SSD. Trzeba
> tylko dodać sterowniki podczas instalacji (to dla tych, którzy tu rafią z
> tym
> samym pytaniem).

Tak jest od zawsze, instalując windows na RAID ze zwykłych HDD też trzeba
wrzucić te stery.

> 2) Chodzi o JAK NAJSZYBSZE rozwiązanie, które pozwoli uzyskać szybsze
> transfery niż 500 MB/s, a co za tym idzie wygodniejszą pracę w AE i PR
> (np.
> podgląd materiałów w rozdzielczości 2K, bez konieczności ich
> renderowania).
> 3) Chodzi o jak najniższą cenę całego zabiegu (budżet zamyka mi się
> powiedzmy w 1000 PLN)

Jak widzę kompa kupiłes pół roku z temu z i3770 na s1155. W tej cenie
zaczynają się już procsory na s2011, a płyty s2011 często mają 8 gniazd
pamięci (na s1155 max 4), co pozwala zamontować 64 GB RAM. Więc zamiast
platformy 1155 mogłeś wziąść 2011. Procesor kosztowałby cię tyle samo,
pamięci takie same co do 1155 (tyle że 8 modułów, starczą najtańsze
dostępne), tylko płyta główna wyniosłaby cię 500 zł drożej. Cała reszta
sprzętu (dyski, obudowa, itp) taka sama. Dodatkową zaletą platformy 2011
jest mozliwość zamontowania (w przyszłości, jak ceny spadną) procesora
6-rdzeniowego, 12-wątkowego (na 1155 max to 4r/8w).
No ale teraz to juz po fakcie, musi starczyć ci 32 GB RAM. No chyba że
wymieniłbyś CPU i mobo.