Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 12 Dec 2012 21:09:00 GMT

On 2012-12-12, Irokez <no.email_at_wp.pl> wrote:
> A mi się zdażyło - instalacja Avasta na Win7 i już tylko stawianie systemu
> od zera było możliwe.
> Instalacja antywira raczej jest normalną sytuacją... może nie tutaj Avasta.
> Teraz jest AVG.

Nie jest. Program antywirusowy to najbardziej ingerujÄ…cy w OS program
na dysku. Ingeruje bardziej niż większość wirusów - dlatego właśnie może
je usuwać. Źle postawiony antywir może uwalić system, może uniemożliwić
połączenie z siecią, może zablokować normalne aplikacje. Trzeba się
z nimi obchodzić naprawdę delikatnie.

Normalne, z punktu widzenia systemu operacyjnego, jest to, co możesz
zrobić bez uprawnień admina. Jeśli coś wymaga admina, to znaczy, że
jest potencjalnie niebezpieczne dla stabilności kompa. Nie bez powodu
w firmach nie daje się szeregowym pracownikom dużych uprawnień. I nie
ważne czy obsługujesz xero i nie odkupiłbyś kompa przez pół roku czy
jesteÅ› prezesem i komputer to dla Ciebie "waciki".

Kompy w domach sÄ… zazwyczaj zarzÄ…dzane przez osoby bez odpowiedniej
wiedzy (no bo 5kPLN za sprzęt to spoko, ale stówa za postawienie
systemu w serwisie to już rozbój :D), więc są niezbyt stabilne.
I oczywiście bezsprzecznie głównym źródłem problemów jest ciągła
praca na koncie admina. Użytkownicy Windowsa nie mają świadomości,
jak duży jest to błąd. Ja też tak naprawdę zrozumiałem to dopiero
wtedy, gdy zacząłem pracować na Linuxie :).

pozdrawiam,
PK