Re: pc na itx

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 10 Dec 2012 00:04:08 GMT

On 2012-12-09, BartekK <sibi_at_drut.org> wrote:
> Uwaga moja jest taka: Jeśli interesuje cie oszczędność prądu, to pewnie
> interesuje cię również oszczędność pieniędzy. Pytanie - na ile
> interesuje cię oszczędność miejsca, by poświęcić na to brak oszczędności
> pieniędzy? Płyty głowne na iTX nie są już co prawda tak drogie, jak
> kiedyś (np gigabyte na H61 s1155, z wyjściem DVI, 2x ddr3 - można mieć
> za jakieś 220zł), ale obudowy są niewspółmiernie drogie, pomimo że
> biedne okrutnie, tak samo zasilacze do nich (jeśli są mniejsze niż
> zwykły ATXowy). Za te same pieniądze można mieć o wiele lepszą obudowę w
> [...]

Bez przesady. Całkiem ciekawa obudowa Chieftec FI-01 razem z zasilaczem
200W kosztuje 250 zł. To według Ciebie drogo?

Jedne z najtańszych sensownych obudów do µATX (Cooler Master Elite)
to wydatek około 150 zł. Ciężko będzie zmieścić przyzwoity zasilacz
w pozostałej stówie.

Osobną kwestią jest to, że takie małe obudowy często wymagają
napędu slim (oczywiście jeśli jest potrzebny), a być może
także dysków 2.5". Poza tym może zabraknąć miejsca na drugi
dysk, więc trzeba kupić kieszeń zewnętrzną itp itd. Takie
drobiazgi mogą podbić koszt całości, ale to już jest kwestia
potrzeb właściciela.

pozdrawiam,
PK