Re: Budżetowy SDD :)

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 10 Dec 2012 00:31:39 GMT

On 2012-12-09, JoteR <joter_at_pf.pl> wrote:
> Windy. Ale mam nadzieję, że podzielisz się informacją, jak to teraz
> wygląda pod nowymi systemami, może w 7 i 8 coś pod tym względem poprawili
> i próba dostępu np. do C: nie stawia na nogi wszystkich podłączonych
> napędów.

Przed chwilą zerknąłem co jest pod ręką. Jest oczywiście opcja
wyłączania dysków przy braku aktywności, ale działa tylko globalnie
(przynajmniej z normalnego menu nie da się ustawić tego per dysk,
może jest to możliwe po jakimś "grzebaniu").
Z rzeczy ciekawszych: można po prostu odpiąć dysk (w "disk managment"
wybiera się dysk, klika "Offline" i efekt jest taki jak przy odłaczeniu
zewnętrznego napędu). Trochę nie mam teraz czasu na otwieranie budy, ale
mam wrażenie, że dysk się po chwili wyłączył. Nie mniej musiałbym
"zmacać" dla pewności, bo systemowy mam dużo głośniejszy niż
ten drugi. W każdym razie da się to zrobić bez admina, więc da się to
zrobić także jakimś prostym skryptem. Jeśli tak, to nie będę się
wygłupiał z żadnym Scorpio Blue tylko zostanę z aktualnym Green'em 3.5".

Oczywiście wciąż istnieje alternatywa w postaci eSATA, ale nigdy
nie używałem tego interfejsu i nie wiem, jak w praktyce wygląda
praca. Jestem przyzwyczajony do USB 2.0, czyli faktu, że trzeba plik
skopiować na coś lokalnego, obrobić i wysłać na miejsce. Jeśli
po podłaczeniu przez eSATA można normalnie działać (a chciałbym na nim
trzymać m.in. maszyny wirtualne, więc jest to trochę delikatna sprawa),
to problem w ogóle znika i w obudowie zostawiam tylko SSD.

pozdrawiam,
PK