Re: ATA-100 vs SATA-150 dla starszej płyty Intela ?

Autor: Swift <pawprac_at_gmail.com>
Data: Sat, 8 Dec 2012 13:28:34 -0800 (PST)

W dniu sobota, 8 grudnia 2012 19:13:50 UTC+1 użytkownik Tomek Głowacki napisał:

> Jeśli kontroler na płycie jest wbudowany w chipset a nie jakiegoś innego
>
> producenta, to sterowniki ci zainstaluje Intel Chipset Software
>
> Installation Utility. Bufor 8M jest w porządku, ale są oczywiście
>
> większe - zależy od dysku, jego wielkości, "nowoczesności" itp.
>

> W każdym razie, ze sterami nie powinno być bólu pod WinXP.

A właśnie, jak to jest dokładnie z oprogramowaniem zwanym potocznie sterownikiem do płyty głównej lub do chipsetu ?
Sądząc z poniższego wstępu do opisu oprogramowania chipsetu Intela, to jego instalacja zapewnia jedynie właściwe rozpoznanie przez system operacyjny wszystkich komponentów płyty/chipsetu, NIE zawiera natomiast samych sterowników - plików *.sys.

Cytat:
"The Intel(R) Chipset Device Software installs Windows*
INF files to the target system. These files outline to
the operating system how to configure the Intel(R) chipset
components in order to ensure that the following features
function properly:...."

Sprawdziłem zawartość i faktycznie są pliki *.inf, *.cat, ale samych sterowników (*.sys) nie ma. Może się mylę, ale wygląda na to, że zainstalowanie oprogramowania do chipsetu/płyty - to jedno, a instalacja samych sterowników np. SATA - to drugie ?

PP