Re: ATA-100 vs SATA-150 dla starszej p³yty Intela ?

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Sun, 9 Dec 2012 15:37:59 +0100

U¿ytkownik "Swift" <pawprac_at_gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
> Poniewa¿ mam XP, to jedyny problem to sterowniki SATA. Na stronie Intela
> dedykowanych do tej p³yty pod XP nie ma, ale jest do pobrania pakiet Intel
> Matrix Storage i tam widzê sterowniki SATA pod XP.

Normalnie to wystarczy³oby ¶ci±gn±æ sterowniki Intela od dowolnej innej
p³yty na chipsecie 865. Ale instaluj±c XP na dysku SATA trzeba mieæ na
dyskietce (lub zintegrowane w instalce) stery SATA od danej p³yty. Choæ
bior±c pod uwagê ¿e to tylko SATA-150 to i tak nie bêdziesz mia³ bajerów
typu NCQ (to by³o dopiero w p³ytach z SATA-300), wiêc mo¿esz w biosie
prze³±czyæ dysk w tryb IDE (dysk bêdzie nieco wolniejszy niz w trybie SATA -
choæ i tak du¿o szybszy ni¿ aktualny dysk - ale za to nie trzeba przy
instalacji XP sterów na dyskietce).
Ale jestem pewien ¿e stery pod konkretnie t± p³ytê gdzies tam jednak s±.
Intel to markowa firma, a nawet bud¿etowcy jak ECS zamieszczaj± na swoich
stronach internetowych komplet sterów dla ka¿dego swojego produktu.