Re: Tablet, wszystkomający

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri, 7 Dec 2012 12:50:24 +0100

Dnia 2012-12-07, o godz. 12:24:14
Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px> napisał(a):

> Bo wymaga specjalnego sprzętu, o czym użytkownik dowiaduje się
> najczęściej dopiero post factum. Dokładnie tak, jak w przypadku
> omawianego tabletu.

W sytuacji gdy coś kupujesz to chyba sprawdzasz jego specyfikację i to
czy obsługuje pożądaną przez Ciebie usługę czy sprzęt? Ja w każdym
razie tak zawsze robię. A jeśli nie jesteś pewny to akurat na stronie
Aero2 są podane konkretne warunki jakie musi spełniać sprzęt by
obsługiwać ich ofertę. Nawet kilka dedykowanych modemów jest.

> Który jeszcze operator w Polsce albo i na świecie stosuje wymuszanie
> rozłączania co godzinę raz zestawionego połączenia?

W dostępie przewodowym to norma. Ot by daleko nie szukać np. neostrada.
W świecie internetu też nie jest ciągle utrzymywana sesja. Choć akurat
z innego powodu. Poza tym akurat rozłączanie co godzinę nie jest
przeszkodą do używania. Moje urządzenia (2 tablety, modem w kompie,
czasami jakiś smartfon) nawet na to nei zwracają uwagi bo połaczenie
jest wznawiane automatycznie. Po prostu tak została zaprojektowana.
Jeśli miałbym wskazać jakąś wadę to wskazałbym akurat nie technikalia a
sposób dystrybucji i długi czas oczekiwania na przesyłkę z kartą.

> Bez urazy, ale ta dyskusja jest bezcelowa. Wszyscy wiedzą, że Aero to
> jest ersatz dostępu do Internetu a nie "prawdziwy" Internet, ot, takie
> łącze dla biednych - darmowe, ale co za tym idzie z pewnymi istotnymi
> ograniczeniami funkcjonalnymi. Równie dobrze możesz mi napisać, że
> "normalne" są darmowe połączenia telefoniczne przerywane co trzy
> minuty reklamami i też się z tym nie zgodzę ;-).

Przepraszam - ale co to jest prawdziwy internet? Nie działa? Nie da
rady sprawdzić poczty, przejrzeć www, pracować zdalnie? Nie każdy musi
backupować internet. Widzisz - na przykład ja od lat szukam niezbyt
szybkiego łącza ale o w miarę stałym dostępie bo pracuję głownie na
terminalu znakowym. I nie ma dla mnie żadenj oferty. Ja nie potrzebuję
5-10-30-100Gbps czy limitu 5-10-100GB transferu. I co? Ano nie ma
takiej taniej oferty mogę mieć coś takiego jak taryfikowanie za każde
100kbps ale trzeba kombinować z podtrzymywaniem sesji. Aero akurat
świetnie wpisało się w moje potrzeby.

Widzisz - ja nie głoszę genialności tej usługi. Jak napisałem wcześniej
- używam wielu rozwiązań i wielu różnych łączy. Natomiast nie rozumiem
  czemu coś co działa tak jak zostało zaprojektowane i spełnia swoje
  funkcje nazywasz "ersatz" albo "nieprawdziwy internet". Nie rozumiem
  negatywnego nastawienia. Czemu? Nie przeczytałeś specyfikacji swojego
  sprzętu i tej usługi zanim np. spróbowałeś? I przez to się
  zniechęciłeś? Bo ja akurat podejście mam pozytywne. Sprawdziłem czy
  mój sprzęt obsługuje, wsadziłem kartę w tablet i po prostu działa.

Zdrówko