Re: Dziwna sprawa z dyskiem

Autor: Salata <salata_at_interia.nospam.pl>
Data: Mon, 26 Nov 2012 10:55:54 +0100

W dniu 2012-11-25 13:12, Radosław Sokół pisze:

> 2) Mnie najbardziej to wygląda na problemy z okablowaniem --
> drobny brak styku może spowodować przekłamania przy od-
> czycie i zapisie danych, przekładanie dysku i związane z
> tym przełączanie kabli może zlikwidować problem.

Takze bym zwrocil uwage na gowniane kable SATA. Mi taki jeden dorznal
dysk koncertowo. Po wymianie kabli na porzadnie ekranowane, problemy z
dyskami zniknely (2 dziwnie mi klikaly od czasu do czasu i generowaly
burdel w filesystemie).
Z doswiadczenia wiem, ze kable SATA to po zasilaczu najbardziej
niedoceniany element komputera, znaczaca wplywajacy na niezawodnosc
systemu.

--
regards
Salata