Re: To siÄ™ narobi...

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 24 Nov 2012 19:13:24 GMT

On 2012-11-24, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> wrote:
> PostScript klepany w edytorze tekstu? No ja takim hardcore'owcem nie jestem.
>:)

Chodziło mi o klepanie tekstu, a nie kodu PS :). Jestem fizykiem,
spędziłem wiele godzin życia przy TeXu. Proszę o wyrozumiałość :).

> IMVHO tak. Ok - jak bym miał skok zegara rzędu 200 MHz (przy nominalnych
> 3GHz), to by mi się nie chciało szarpać. Skok rzędu 900 MHz już IMVHO jest
> odczuwalny.

Nie twierdzę, że nie jest. Ale przez ile czasu Twojej pracy przy kompie
naprawdę go obciążasz na tyle, że te 0.9 GHz robi różnicę?

To co napisałeś niżej wyjaśnia mi, że robisz takie rzeczy masowo
(choć nie pada tam żaden konkretny czas) i profesjonalnie. W takiej
sytuacji chyba wolałbym postawić dedykowany sprzęt do takich zadań
(niekoniecznie w pobliżu miejsca, w którym pracuję).

Nie wiem na ile wielowątkowy jest Distiller (w ogóle mało o nim wiem).
Jeśli leci na jednym rdzeniu, a Ty często robisz kilka projektów, to
na Twoim miejscu wywaliłbym te podkręcone 2 rdzenie i poszukał jakichś
4 czy więcej. Oczywiście jeśli masz możliwość puszczenia 3 procesów
jednocześnie.

> Przesiadka na dwurdzeniowy układ była u mnie również skokiem, choć może
> trochę mniejszym - ja z podkręconego jednordzeniowego Athlona 64 3000+
> przesiadłem się na (podkręcanego - a jakże) dwurdzeniowego Athlona 64 X2
> 3800+. :)

Różnica prędkości rdzenia aż tak mnie nie powaliła. Powaliło mnie to, że
mogę spokojnie puścić jakąś symulację (a lubiłem się w to bawić)
i dalej spokojnie używać kompa. Puszczanie czegoś dużego na 1 rdzeniu
kończy się zwiechą, tragedią, BSoDem i wszelkimi innymi plagami.

> Tu wąskim gardłem może być przepustowość łącza. Szczególnie boli bardzo duża
> asymetria w oferowanych Å‚Ä…czach. Sam korzystam z oferty UPC. 120 Mbit
> downloadu naprawdę nie jest mi potrzebne. 50 starczyłoby mi w zupełności.
> Tyle tylko, że 10 MBit uploadu mam właśnie przy opcji 120 Mbit downloadu.

To akurat nie jest mój problem. Tzn. zdarza mi się obrabiać duże zbiory
danych, ale efektem sÄ… jakieÅ› pojedyncze rysunki czy liczby (kilka MB).
StÄ…d moje Å‚Ä…cze (uwaga: 2mbit/256kbit :)) nie jest problemem. Za to
cena solidnego VPS już tak. Taki za 20 zł/m-c mogę sobie kupić od razu,
ale coś spełniającego wszystkie potrzeby kosztowałoby więcej i po prostu
czekam aż zamortyzuje mi się aktualny desktop :).

pozdrawiam,
PK